Welke stalen band past hierbij?

Op mijn net-door-Freddy-gerestaureerde Accutron stond een niet-originele band.

Deze matcht er wel mee, doch is niet van een superkwaliteit…

Dus:

1. Weet er iemand welke BULOVA-stalen ban oorspronkelijk op dit horloge hoort ?

2. Of zijn er niet-Bulova alternatieven ?

Dit is de foto die de verkoper heeft gemaakt:

Tjaaa…ik zou er zelf een mooie blauwe leren band op zetten, eentje die een beetje matcht met de wijzerplaat…maar ja…dat vroeg je niet>X…v.w.b. keuze van stalenband kan ik je niet echt een advies geven…er zullen ongetijwfeld nog andere forumleden gaan reageren…

Mijn beste,

Tja, de keuze van Lowlander vind ik zo gek nog niet.
Een mooie diepdonkerblauwe lederen band geeft het de nodige allure welke bij deze karakteristieke klok hoort.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Mja, ik ben niet zo gek van blauwe bandjes…

Plus…het zijn 18 mm lugs, dus een vrij smalle band.

Wat ik aan de huidige stalen band wel mooi vind is dat ie aan de lugs breed “begint” en vermorgens naar de “normale” breedte gaat.

Zo oogt de band toch al ietsje stoerder.

Ik vind 18 mm eigenlijk nogal smal ( voor mietjes :smiley: ) maar deze Bulova was zoooooo mooie dat ik al mijn vooroordelen opzij geschoven heb. :wink:

Wij waren in Oostenrijk, misschien is deze BAND iets voor je. wel 48 mm
groeten
Jack

Ha ha, LOL ! Da’s een stevige ! (tu)

Nu, ik heb eigenlijk nog geen enkele blauwe band.
De enige blauwe banden die ik mooi vind zijn die ik haai, en het moet dan nog de juiste tint zijn.

Ik vermoed al je hier een blauwe band op zet dat het een zeer sobere band moet zijn zonder enige “tekening” in, want anders gaat dit “vloeken” met de streepjes in de wijzerplaat.

Moeilijk!
Je zou bij een horlogeboer eens kunnen kijken wat die aan Flixoflex rekbanden heeft liggen en -vooral- hoe dat dan staat.
Maar misschien is het wel véél mooier om er een krokodil op te zetten.
Of een lizard.
Zoiets als hier.

En googelen op “Accutron 218 picture” levert een heleboel inspiratieplaatjes op.
Succes!

(Mooie hummer trouwens)