Welke strap op TAG Heuer Steve McQueen bij warm weer

Het is nu juni en dat is voor veel mensen een fijne periode van het jaar. De temperatuur loopt op, de zon schijnt en de mensen worden blij.

De strap van mijn TAG Heuer Steve McQueen wordt vaak minder blij van dit weer. Deze band is nu van leer. Hebben jullie een suggestie welke band ik in deze periode op mijn TAG Heuer kan dragen?

2 likes

De Hirsch is misschien wel iets

New photo by Stefaan Vandevenne
2 likes

Allereerst, welkom op het forum!

Oh nee toch niet :slight_smile:

Een MN strap.

1 like

Helaas mag ik geen foto plaatsen maar er is een erg mooie originele rubberband voor de Monaco.
Ik heb je een pb gestuurd.:+1:

Als je een goedkopere optie zoekt dan lijkt mij een tropic strap ook goed staan.

Of een rubber strap van Bonetto Cinturini in een bijpassend thema zoals bandenprofiel op de strap of een Heuer Autavia lookalike rubber strap.

Groeten,

Noel.

Een MM strap van Erika staat misschien ook wel gaaf?

Bedankt voor de snelle reacties allemaal. Helemaal top! :+1:
Zie mijn reacties hieronder

Ik kan deze helaas niet zien

Ik was al eerder kort actief. Door omstandigheden namelijk in de tussentijd iets gekocht van het forum af geweest.

Ben nog niet helemaal overtuigd van een MN strap voor deze klok.

Top! Heb het gezien. Probeer dit zelf nog even te posten.

Zo’n bandenprofiel lijkt mij misschien wel iets.

Is niet helemaal mijn ding vrees ik. Maar bedankt voor de suggestie

1 like

Suggestie van @Boetje

4 likes

Staal…

9 likes

Draag je hem elke dag? Want in een roulatie kan leer best wel wat hebben hoor.

Ik had bij een heleboel foto’s op staal zoiets van ‘ik weet niet’. Zo ziet hier er wel mooi uit vind ik. Bedankt voor de suggestie!

1 like

Draag nog een andere mechanische ook op leer. Die strap ziet er door temperaturen zoals vandaag er een beetje smerig uit.

Heb de afgelopen dagen een quartz gedragen met een stalen band. Dat voelt gewoon minder mooi vandaar dat ik dit topic ben gestart

Ok da’s lastig. Ik woon in Suriname en het is hier af en toe best warm. Heb dik een jaar een klok om gehad met leren band en die hield zich best goed. Misschien verschilt het per band. En anders rubber proberen maar vind dat zelf benauwd met warm weer en is vaak een stofvanger.

Heb je een punt.

Denk ook de combinatie van de persoon zelf. Een vriend van mij heeft bijvoorbeeld zoveel last van transpiratie dat zijn kleding er zelfs kapot van gaat. :face_with_raised_eyebrow:

Hirsch heeft bandjes van leer met rubberen binnenkant. Ik heb er voor gekeken voor mijn Zenith maar zijn er niet in de juiste maat. Kan het althans niet vinden en ze reageren niet op email.

1 like

Heb net naar aanleiding van de suggestie van @Boetje een mail gestuurd in mijn beste Duits naar https://watchparts24.de/. Ze bieden daar ook de sluiting aan. https://watchparts24.de/TAG-Heuer-Kautschuk-Uhrenarmband-schwarz-fuer-Monaco-Cal-12-CAW21xx

Is voor mij de eerste keer dan ik een strap vervang. Weet niet of ik de sluiting van mijn andere strap ook op deze strap past? Dat wordt denk ik de grootste uitdaging het vervangen zelf. Ben ook nog op zoek naar gereedschap. :wink:

1 like

Knikker een Hirsch Performance omheen in de juiste kleur. Die hebben een rubberen lag op de huid, zijn tot 100m diep watervast te gebruiken zonder schade aan de band en zien er van buiten uit als leer. Ik heb er Jaren een gehad op zowel een 5je als op een SKX171/007 mod, en ze zijn echt fantastisch.

2 likes

Bedankt voor de suggestie. Vind ik er mooi en praktisch uit zien!

1 like