Welke strap voor de speedmaster, show jouw mooiste!

Beste HFers,

Sinds enige maanden ben ik de trotste bezitter van een Speedmaster (de 3861 met hesalite). Nu ben ik op zoek naar een mooie extra strap en ben uiteraard als eerste op HF gaan zoeken. Ik kom best wat topics tegen, maar veel topics zijn al best oud (uit 2017/2018/2021) met dode linkjes als gevolg. Wel zijn er wel wat tips naar goede websites, zoals een magazine van Bulang and sons, maar aangezien je voor een band zo €100+ kwijt bent ben ik stiekem benieuwd naar welke banden jullie gebruiken. Zelf kijk ik naar Nato, Lees of Suede, maar misschien hebben jullie nog andere tips? Niet alleen voor mij nuttig, maar ook voor anderen. Oftewel, show jouw mooiste Speedmaster Strap! :slight_smile:

Uiteraard zal ik aftrappen met wat ik nu zelf al heb, hieronder twee straps:

1. De Speedmaster op de Coated nylon fabric strap

1. De Speedmaster op de Uncle US1450 President Bracelet

Ik ben benieuwd naar jullie aanvullingen. Alvast bedankt voor het delen! :smiley:

8 likes

Het mooist op een 1171 of Komfit

Het lekkerst op leer, Colareb of Molequin

10 likes

Ik vind jouw nylon strap wel erg gaaf. Toen ik de prijs zag ben ik voor een wat betaalbaardere optie gegaan van Artem Straps, de welbekende sailcloth :blush:

Deze leren band van Hirsch lijkt me ook wel erg gaaf, doordat die ook best wel een sterke taper heeft, net zoals de stalen band.

2 likes

Die gap tussen kast en band is wel fors bij de eerste foto zeg.

Hier mijn bescheiden inbreng.

Hirsch Bark (onlangs verkocht)

Uncle Straps Flatlink

CNS Mustard Nato #mustardnatogang

Hirsch Osiris Nubuck (heb hem in 2 kleuren --> favo)

5 likes

Dat helaas wel.

1 like

Vandaag toevallig deze band er - weer eens - opgelegd;

Komt van B&R bands.

Normaal draag ik hem meestal op de Forstner Flat Link.

4 likes

Tropic op de tropic dial

Forstner Flatlink

Forstner President

7 likes

Klopt, maar vind het zelf niet storend. En thnx voor jouw tips! Ik ga eens kijken naar de Hirsch. :blush:

1 like

Mijn ex Speedy op een mooie Molequin

4 likes

7 likes

Ik ben zelf erg tevreden met de bandjes van WatchWorks Haarlem. Ik denk dat ze stiekem van Molequin zijn. :shushing_face:

2 likes

Weleens de originele nato op m’n 321 gezet

Beviel niet heel goed. Flatlink ftw✌️

5 likes

Dit vind ik een van mijn mooiste combinaties. Goed gevuld en mooie tapering naar een 16 mm Omega gesp.

7 likes

Ik draag mijn Speedmaster op de originele stalen band, de originele nato of op een groen molequin bandje.

6 likes

Dank voor jullie tips! :smiley:

Een mooie zwarte gevuld

Deze vintage in rood van B&S ook af en toe erom

1 like

Draag mijn Speedmaster bijna uitsluitend op leer en heb daarvoor ooit een heerlijke @Ko band via dit forum op de kop kunnen tikken.

Een soepele bordeaux bruine (is dat überhaupt een kleur?) band met ventilatiegaten.

Had ooit het volgende plaatje gespot als inspiratie voor een potentiële band. Nooit gevonden helaas.

2 likes

Deze komt wel in de buurt:

1 like

Ziet er goed uit. Deze lijkt wel op de versie die je zoekt of niet? :smiley:

1 like

Hier de originele Omega nato strap sinds een poosje.
Draag hem nu eindelijk weer :+1: daarvoor regelmatig op tan kleur leer met originele Omega deployment clasp. Maar lag voornamelijk in de kast, de Omega nato is top.

1 like