Welke Tag Heuer Carrera, max 3500,- ? of toch iets anders?

Ik ben nu in het bezit van een Tissot courturier day-date, dit is een horloge van 39mm.
Ik vind echter de Carrera lijn van Tag Heuer erg mooi, en nu is het moment daar om er een aan te schaffen.
Ik twijfel tussen de volgende modellen:

• Carrera calibre 5 date
  • Carrera calibre 5 day-date
  • Carrera calibre 7 twin time
  • Carrera calibre 8 grand date GTM
    Het zal een uitvoering worden met een zwarte wijzerplaat en een zwarte leren band.

Het merendeel (alles behalve de 5 date (39mm)) is 41mm, is dit nog wel te doen met een polsmaat van “slechts” 17,8cm?
En zijn er nog grote kwaliteitsverschillen tussen de gebruikte “movements” in deze modellen?

Ik neig naar de calibre 8 grand date (vind ik de mooiste), maar dit is ook de dikste, maakt de dikte nog uit hoe groot een horloge over komt?

Ik zal morgen en volgende week een aantal juweliers (oa. S+C) langs gaan in de hoop dat ik er een paar “live” kan zien, maar mocht dit niet lukken dan zouden de antwoorden mij weer wat meer op weg helpen :slight_smile:

Als iemand wat foto’s heeft van sommige modellen naast elkaar, of een van de modellen naast een ander 39mm horloge (is de maat van mijn huidige Tissot), dan houd ik me ook aanbevolen!

Eventuele alternatieven zijn natuurlijk ook welkom!
Wensen: dress watch, zwarte wijzerplaat, zwart leren band, niet te druk (chrono bijv. niet nodig), liefst geen grote cijfers op de wijzerplaat. Max 41mm.

1 like

Leg er 300 bij en je hebt een Rolex :smirk:

Die schrijven wat minder af.
Mocht je echt een Tag willen :

Dan zou ik deze aanraden , wat een beauty :kissing_smiling_eyes:

3 likes

Tsja, ik vindt deze echt heel mooi.

Donderdag meer plaatjes, dan is de mijne echt binnen.

EDIT: Calibre 6 Heritage
EDIT 2: WAS2110

3 likes

Ja die wijzerplaat is echt prachtig.

Ik zouw vrijdag ff langs roermond rijden dan.

1 like

Ik moet zeggen dat deze niet echt heel groot uitvalt. Mijn polsen zijn 20 cm. De laatste foto vertekent wat, maar hij valt niet overdreven groot uit voor zijn 39mm.

De dikte is toppie. En ja, die wijzerplaat… man man man. Buiten dat,moet ik zeggen dat de manier waarop de indexen en wijzers gepolijst zijn, ze een heel vriendelijk en zelfs bij weinig licht prachtig contrast hebben. (Geen lume).

Het is een heel lastige klok om op foto te krijgen. :wink: Listprijs zit ongeveer op € 3000,–

1 like

1 like

Ik hoop niet dat je 3000 betaald hebt

Koetsjh lijkt me niet iemand die in een listprijs zou stinken.

2 likes

Nee, ik had een interessante deal van een jonge klok via het forum, waarbij uiteindelijk ook een beurtje en reparatie inbegrepen was. Er zit een verhaal aan vast wat uiteindelijk gelukkig goed is afgelopen.

In ieder geval heb ik bij lange na er geen 3k voor betaalt. Ik ga hem donderdag bij de klokkenmaker ophalen en dan is 'ie als nieuw heb ik al gezien. Dan komt ook een NA Topic voorbij.

Het grappige van deze is dat ik niet wist dat TH zulke mooie sportieve dressers had. 't Is echt een beauty, zeker door de wijzerplaat. Ik twijfel nog of ik de stalen band erbij koop, maar die is nieuw ruim € 400,— :frowning:

EDIT: Nah, nog even een foto van voor de beurt een paar weken terug. Met een Hirsch Ascott band:

5 likes

Die Calibre 6 is idd ook erg mooi, 39mm tov 41 is voor mij tevens een voordeel, echter niet zo’n fan van de cijfers op de wijzerplaat tov de calibre 5, maar ik ga hem toch even wat beter bekijken!

1 like

:muscle: , Lang leve het forum!

1 like

Caliber 18 :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

In het licht grijs ook erg fraai, zo niet fraaier:

4 likes

Dat is een beauty inderdaad!

1 like

ook de 1887 mag er wezen :wink:

1 like

Dat is pas een topper! :wink:

1 like

Zoals beloofd… na een service beurt, nieuw glaasje mijn nieuwe aanschaf. Nee, geen 3k voor betaalt, maar wel een beauty.

En die cijfers, echt niet storend, op de een of andere manier zijn ze heel clean.

Voor mijn gevoel klopt nu alles aan dit horloge…

7 likes

Even een update:
Ik ben inmiddels bij S+C geweest en daar hadden ze de calibre 5 day en day-date liggen, de 41mm day-date paste gelukkig prima.
Heb ook nog de 1887 gepast, maar die is te groot met zijn 43mm.
Ze gaan de andere 2 van mijn lijstje laten overkomen zodat ik alles van mijn lijstje naast elkaar kan zien, top service!
Ben blij dat 41mm mij niet te groot is, Als de calibre 8 grand date gtm niet te dik is gaat dat hem denk ik worden.

mbt de suggesties: De calibre 6 vind ik toch net wat minder door de cijfers op de wijzerplaat, en de calibre 17 vind ik net iets te druk/sportief met zijn chrono en pushers, ben toch meer van de wat strakkere dress watches.
En aangezien ik op mijn werk veel met de US te maken heb, komt de 2e tijdzone op de calibre 8 mij goed van pas :slight_smile:

4 likes

En nog een update, ik ben er inmiddels uit en het wordt de calibre 8 grand date GMT.
Lang getwijfeld tussen een aanbieding in Breda via chrono24 of gewoon lokaal bij S+C.
Ik heb uiteindelijk echter (naar mijn idee) een goede deal kunnen sluiten met S+C en hem dus uiteindelijk daar besteld. Lokaal heeft bij mij toch de voorkeur, en ze hebben tot nu toe goede service verleend (hoewel House of Pertijs ook snel en goed reageerden).
Was al en al maar iets duurder dan de chrono24 aanbieding en dat verschil vond ik het wel waard om lokaal te blijven.
Als het goed is wordt hij ergens deze week geleverd ben hen en kan ik hem komen ophalen, zal dan zeker nog wat foto’s plaatsen!

2 likes