Welke titanium duiker ?

Ik wil graag een titanium duiker ter afwisseling van mijn SKX007 en heb op dit moment de volgende horloges in het vizier

Seiko Shogun
Steinhart Ocean Titanium 500
Citizen BN0201-88L

Qua afmeting en draagcomfort bevalt me de SKX007 prima. Als budget heb ik zo’n 500€ in gedachten.
Zijn er bepaalde dingen waar ik rekening mee moet houden bij deze modellen?
Zijn er nog alternatieven (ben relatief nieuw op het horlogefront)?

Alvast bedankt

Weet dat de Steinhart een kras Magnet is :unamused:mijn keuze zou de Shogun zijn :star_struck:

1 like

Volgens mij draagt dit allemaal een stuk groter dan een SKX…

Mido ocean star met dat vette uurwerk👍

Dat zou voor mij de Shogun zijn…alleen ben ik bang dat je dan jouw budget wat moet optrekken…


Kan alleen de Shogun aanbevelen, want die heb ik gehad :grin:
En had ik noooooooit weg moeten doen … alhoewel … er is iets anders moois voor in de plaats gekomen :thinking:

Maar toch, een heeerlijk horloge. lekker licht (maar dat zullen ze alle drie wel zijn) En gewoon mooi. Met X of zonder X maakt mijn geen bal uit.
En hij komt er zeker weer, in mijn collectie … ooit … hoop ik … nog een keer … in de toekomst … waarschijnlijk … als ik niks anders koop … :confused::face_with_raised_eyebrow::sweat_smile:

1 like

Voor het geld zou ik gaan voor de Citizen. Én het feit dat je een Solar quartz hebt.

1 like

Dat zou ik voor de shogun gaan! Mijn ervaring was dat ik niet kon wennen aan het gewicht van het horloge. Ondanks dat de afwerking perfect was bleef het horloge aanvoelen als speelgoed.

Maar succes met de keuze!

Overweeg ook eens een duiker van Oriënt.
Titanium.

1 like

Bedankt voor jullie adviezen.
Toch weer een paar nieuwe merken gehoord die ik nog niet kende.
Ik laat jullie weten wat het wordt.

Mvrgr
Jan