Welke tool heb ik nodig?

Goedenavond collega’s,

Zojuist met volle vertrouwen de strap proberen te vervangen van mijn Tudor Pelegas 39mm, nu is het beschadigt vol met krassen. Pijnlijk…

Ik heb even door de forum doorgespit, alleen kwam er niet echt op uit welke product ik de beste aan kan schaffen.

Het gaat om de volgende producten:

Bergeon 7825 springbar tweezers
6767-F
6767-S
6767

Kunnen jullie mij hierin adviseren? En is er een manier om de krassen te herstellen? Polijsten?

Alvast bedankt.

1 like

Een bekende frustratie… Ik kan de 6767 van harte aanbevelen, zie mijn topic van gisteren:
NA: Bergeon 6825 en 6767. Welke mag blijven?

2 likes

Hoi!

Bedankt voor je reactie. Je heb de 6767? Niet de F versie?

Waar kan ik dat de beste aanschaffen?

1 like

Foto’s?

Ik probeer straks even paar fotos te maken, 1 verkeerde beweging en de kleine word wakker. Zit al muisstil te tikken op mobiel. :sweat_smile:

1 like

Welke 6767 moet ik halen?

  • [6767-S (Standard) includes a 3.0mm forked tip and a 0.8mm pointed tip
  • [6767-F (Fine)] includes a 1.2mm forked tip and a 0.8mm pointed tip
  • 6767-SF (Standard and Fine) includes a 3.0mm forked tip and a 1.2mm forked tip
1 like

Deze wondergum werkt uitstekend op titanium maar kan niet beloven dat het alle krassen wegwerkt. Het is zeker het proberen waard.

1 like

Ik heb de 6767-F en heb er gelijk ook de 3mm fork bijgehaald. Dan ben je voor zo’n 30 euro klaar. Goed te krijgen op Amazon.

Beste voor stalen banden is de 7825. Prijzig Jah a little bit maybe. Maar werkt het beste en wat is de prijs in verhouding tot de pelagos. You can thank me later :ok_hand:t2:

https://www.amazon.nl/BERGEON-grewd-2133-Bergeon-7825-veerpenpincet/dp/B073VS31KY

Dit heb ik ook en ben er erg blij mee.

1 like

Tip: koop meteen een goeie. Ik kocht ooit zo’n witte grotendeels plastic variant (kan m nu niet meer vinden op Google, en is maar goed ook). Werkte uiteindelijk bijzonder matig en moest uiteindelijk toch een Bergeon kopen.

1 like

O ja, en mindfulness kan helpen bij het leren accepteren van de krassen :wink:

Ook geen slecht idee om voortaan met een beetje plakband of dergelijk de lugs af te plakken, het wil ook nog vaak de springbar zelf zijn die de krassen veroorzaakt

2 likes

De letters F of S staan voor fine of standard.
Fine staat voor het smalle 1.2mm vorkje en de standaard heeft een 3mm vork
Met het kleine vorkje kun je eigenlijk alles doen dus ook voor stalen banden, de 3mm vork is eigenlijk alleen handig bij leer of rubber banden want met die 3mm kom je er niet tussen bij een stalen band.

1 like