Na al een tijdje pielen met een goedkoop Ali-prulletje, was ik er een paar weken geleden ineens helemaal klaar mee. Het werd tijd voor een degelijke springbartool. Online was ik al regelmatig lyrische verhalen tegengekomen over de Bergeon 6825 en bij Amazon was hij nu 185 euro. Slik, veel geld voor een tooltje. Maar voor een 6825 een redelijke prijs en afgaande op de verhalen zou ik voortaan fluitend door het leven gaan. Dus hup, besteld. Enkele forumleden, waaronder @Springbar, hadden me wel gewaarschuwd dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn was, maar ach: dat weet ik zelf toch wel beter!?
De 6825 kwam binnen en mocht meteen aan het werk. Toegegeven, het bandje ging een stuk sneller los dan met het Chinese prul, maar het wauw-effect bleef uit. Het was toch nog wel even een klein gedoe.
Na enige twijfel toch ook maar een 6767 besteld met de dunne en de dikke vork. Gisteren binnengekomen en wat denk je? Na 1 seconde de band al los! Nog een keer geprobeerd en weer! En nog een keer en nog een keer. Of ik heb mijn verborgen talent ontdekt of ik had de wijsheid van de medeforumleden iets meer ter harte moeten nemen. Ik vermoed het laatste.
Waarom nou dit verhaal? Omdat ik vaak de discussie zie welke tool beter is. Ik doe ook een duit in het zakje door te stellen dat de 6825 een prima tool is, maar voor mij niet meer brengt dan een 6767 en zeker de enorme meerwaarde niet waard is (185 vs 25 euro). Aan de leden die me adviseerden: excuses voor mijn koppigheid.
De 6825 gaat dus retour, maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Welke tool heeft jullie voorkeur?
- Bergeon 6825
- Bergeon 6767
- Andere Bergeon
- Ali-tool
- Keukenmesje van de Action
0 stemmers