Welke tool is nodig om stalen band te verwisselen van IWC Doppelchronograph 3711?

Voor mijn 3711 heb ik een IWC leren bandje gekocht. Anders dan mijn Grand Seiko’s heeft de 3711 geen doorgeboorde lugs.

Ik zal dus met een springbar tool aan de slag moeten via ‘de binnenkant’. Als ik naar de afmeting kijk van de pushpin dan wordt ik niet vrolijk, zo klein! Weet iemand met welke (Bergeon) tool ik dit netjes gedaan krijg? Zou bijvoorbeeld de Bergeon 6767 met F-tip volstaan?

Ter illustratie een foto van de springbar.

Alle hulp is welkom, maar het liefst een tip van iemand die zelf ervaring heeft met de 3711/3713 in combinatie met de originele stalen IWC band. Thx!

image

Als het een gewoon leren bandje is kan je er met een mes tussen, of met een 6767-F of z’n opvolger (7767-F uit mijn hoofd).

Zou wel eerst op een goedkoper horloge oefenen, je zet zo wat krasjes. Zelf gebruik naast de 7767-F) ik vaak dit ding al is het eigenlijk voor casebacks. De tip van de 7767-F krast in mijn beleving iets makkelijker:

image

1 like

Dank voor je tip. Maar ik wil graag advies over hoe de stalen band te verwijderen :grinning:

Dan zit je vast aan de 6767-F of 7767-F.

Eventueel kan je ook nog deze doen 6826:

image

Voordeel van die laatste is dat ie beide springbar-uiteindes tegelijk indrukt en je dus niet loopt te krassen/duwen met de springbar aan de binnenkant van de lug.

1 like

Thx Ruud!

6825 typo in de vorige.

1 like

Ik was gisteren toevallig opzoek naar deze tool van Horofix maar die is tijdelijk uitverkocht.

Maar wellicht gaat het ook met deze van horofix dus zodra hij weer beschikbaar is.

Gelukt met de 7767-F. Dank voor de tips.

2 likes