Net als de meeste mensen hier op t forum heb ik ook wel een aardige wenslijst.
Maar t gaat me nu even om wat jullie zouden doen.
Sinds jaren mijn holy grail t merk Nomos. Als ik t geld zou hebben zou ik zo voor een Ahoi gaan of een Tangente met gangreserve en datum. Maar dat zijn dus mijn echte grails.
T gaat me nu even om wat jullie zouden doen. Een instap Nomos vs andere merken
Ik zou zeker doorsparen voor je grail. Heb zelf ook de ervaring sneller iets anders te kopen, om uiteindelijk (met het gebruikelijke verlies) toch weer te verkopen en alsnog de eerste wens te kopen. Je bent dan toch weer iets duurder uit. Wachten is lastig…
Doorsparen inderdaad en dan kopen wat je echt wil. Maar denk je dat je na het kopen van je grail klaar bent dan? Dan komt er gewoon weer een andere/duurdere grail Daar kan je op wachten.
Nomos. Als dat jouw ding is moet je daarvoor proberen te gaan desnoods gebruikt. De link die je stuurde was wel van een 33mm model. Persoonlijk zou ik wel voor de 38mm gaan, maar die zijn nog duurder.
De oris en anderen komen qua design niet in de buurt van de nomos.
ik heb in dezelfde situatie gezeten en toen wel een horloge gekocht. Achteraf wel een beetje spijt van. Erg mooi horloge, draag hem vaak maar wou dat ik door gespaard had, want je kan weer helemaal opnieuw beginnen.
Als je nu tot 1000 euro gaat snuffelen terwijl je voor ongeveer 350 euro meer een semi-grail kan kopen van je favoriete merk waar je echt warm voor loopt…
Dan zou ik zeggen doorsparen.
Doel voor ogen houden en geen zoethoudertje kopen om de kooplust te bevredigen zelf ook wel gedaan maar achteraf altijd spijt gehad.
Kun je geen hoge korting afdwingen op het model
wat je echt wil??
Ehm eigenlijk vind ik alles boven de €2000 te link om te dragen… Klinkt misschien heel stom maar stel je voor dat je eens een keer pech hebt… En t word gestolen of je word beroofd… Denk niet dat ze de zurich weltzeit voor de helt van de prijs gaan aanbieden of de Ahoi met 33% korting…
Ehm… Weet niet of t toegestaan om t er hier over te hebben is maar wat vinden we hiervan als ultieme voorpret? T is nogal erg erg clone/replica achtig maar voor ongeveer €100…
Ehm eigenlijk vind ik alles boven de €2000 te link
om te dragen… Klinkt misschien heel stom maar
stel je voor dat je eens een keer pech hebt… En
t word gestolen of je word beroofd… Denk niet dat
ze de zurich weltzeit voor de helt van de prijs
gaan aanbieden of de Ahoi met 33% korting…
Ik kan me er iets bij voorstellen. Ik was dan niet zo bang voor diefstal, maar voor schade. Hele tijd weinig gedragen, totdat de eerste kras erop zat. Sindsdien draag ik alles. Nog steeds selectief en met zorg, maar tja… horloge zijn er om gedragen te worden toch.
Misschien dat je je later er wel prettig bij voelt, maar als dat nu niet het geval is, dan is het nergens voor nodig om het te doen.
Ehm… Weet niet of t toegestaan om t er hier over
te hebben is maar wat vinden we hiervan als
ultieme voorpret? T is nogal erg erg clone/replica
achtig maar voor ongeveer €100…
Daar zijn al wat meer posts over geweest. oa. www.horlogeforum.nl/read.php?2,1804882,1804882
Valt imho onder de categorie ‘hommage’ en dat mag op dit forum… met mate, omdat anders sommigen hier van zo een overdosis ‘negatieve’ effecten krijgen
Ja, zou ik doen.
Een week uitproberen en dan terug sturen:)
Of voor 80 in de verkoop.
Dan kan je voor een paar tientjes testen of het model echt iets voor je is.
Zo’n ‘grail’ kan soms behoorlijk tegen vallen;)
Een leek op horloge gebied heb ik wel eens het woord ‘hema horloge’ horen bezigen…