Ik heb wel het idee dat de LHD anders is afgeregeld !
Mijn LHD loopt op rechterpols snaarstrak +1/24 uur.
Rolexen om mijn rechterpols allemaal in de min
Mijn LHD loopt 10 seconden te snel per dag, heb ook een Damasko DC66SI met Valjoux die 1 seconde te langzaam is.
En toch kon ik niet wennen aan de kroon op links. Zonde, want verder n mooi horloge!
Daar gaat mijn theorie
Maar die lap tekst op de 6…
Komop zeg, ik heb op de middelbare school essays ingeleverd die korter waren.
Welke lap tekst?
Je moet toch weten wat je koopt, toch?
Goede vergelijking. Dat strakkere minimalistische zal misschien de doorslag geven. Nu het zover is gaan zulke details ook tellen.
Ja maar het is zo nutteloos veel
‘rotor self winding’ -> automatic
‘Chronometer’ maakt ‘officially certified’ overbodig.
4 woorden, 1 regel die niks toevoegen. Weet je nog steeds wat je koopt, wat het kan/doet.
LHD voor mij, want;
- modern horloge met vintage uitstraling
- inhouse uurwerk
- genummerde oplage (maakt het toch bijzonder)
- kroon op links (apart en draagt uitstekend)
- roulette datum!
- pelagos in het rood, zorgt voor meer actie op de wijzerplaat, en vermindert de 5lines.
- markers zijn niet steriel wit, zachter voor de oogjes
LHD of gewoon
Aan welke pols draag je jouw horloge? Daar heb je jouw antwoord. Tenzij je Maradonna-gewijs twee horloges draagt.
Two-liner vs in house
Er zijn voor beide pro en contra. Allebei een goede keuze. Ik heb de in house omdat ik dat toen o zo belangrijk vond. Weet niet of ik vandaag opnieuw dezelfde keuze zou maken.
Aan mijn linkerpols en mede door al jullie input heb ik mijn keuze kunnen maken. Het waren detailkeuzes maar wilde graag wat input. Ik ga voor de rechterhand, vooral omdat ik de kleurstelling mooier vindt (alles is zo’n beetje zwart/wit bij mij).
M.b.t. 2-line en inhouse ga ik voor de inhouse, een volledig Tudor horloge vind ik toch echt cooler. Dus de keuze is gemaakt! Een nachtjes lapen en meer dan 30 reacties geeft soms precies dat duwtje wat nodig is.
je kunt hier ook niet een verkeerde keuze maken. Daarnaast; het 2e gedeelte is al voor je bepaald; alleen de 2-liner is destijds uitgebracht icm een ETA-uurwerk. Als stand alone in de Pelagos-reeks destijds. Vandaar is dat ook de ‘échte Pelagos’ imo.
Veel voorpret gewenst! En wellicht kan @Captaingingerbeardd je helpen in je zoektocht. Topservice daar!
Ik heb dezelfde afweging gemaakt destijds.
Uiteindelijk gekozen voor in-house vanwege die, toch wel lekkere, 70 uur.
Plus standaard zwart was mij iets te saai, het is immers al een no-nonsense tool-watch. Die mag dan best iets buiten de standaard hebben.
Bleef LHD of blauw over, voor mij een makkelijke keuze nu (in de huidige zee van vintage-inspired horloges) de Pelagos op en top een modern horloge is. LHD voelde daarom een beetje een vreemde combinatie met de gelige lume.
Blauw was mijn keus!
Dat gezegd hebbende, een foute keus is er niet. In alle varianten een heerlijk horloge.