Welke Tudor Pelagos

Hi allemaal,

Ik heb me helemaal suf gezocht en ook diverse topics gelezen op het forum. Ben helemaal fan van de Tudor Pelagos. Nu zijn er diverse types die me in details niet heel veel uitmaken maar wilde qua verstandige keuze graag jullie input ontvangen.

• Nieuwe Tudor 25600, deze is volgens mij te koop voor ongeveer 3800 euro.
  • Tudor 25600 LHD, ik vind deze cool en daarnaast denk ik dat deze meer collectable is.

Daarnaast twijfel ik of ik een exemplaar met of juist niet met een Tudor uurwerk moet nemen. De 25550TN vind ik ook mooi en meer clean met minder lijnen maar een ‘echt’ Tudor uurwerk vind ik ook tof.

Wat zijn de afwegingen? Hoor het graag!

1 like

Ik vind de 2-liner met afstand het mooist.

Tudor Pelagos 25500TN

12 likes

Lefties vind ik persoonlijk prettiger dan een standaard model simpelweg vanwege het comfort; Geen kroon die in mn pols kan drukken. Dit is echter puur persoonlijke voorkeur omdat ik m’n horloges vrij ver op het polsgewricht draag. :yum:

1 like

Ik zeg LHD maar de blauwe is ook niet te versmaden. De twee liner en zijn zwarte zoon vind ik weer saai, maar dat is persoonlijk

1 like

Ik zou voor de 2-liner gaan!

Omdat:

• mooier gevulde lumen in de indices (ipv gek afgeronde lume in de indices)
  • mooier font op de bezel
  • wel een lume indice naast de datum
  • dunnere kast tov inhouse uurwerk
  • makkelijker en goedkoper te servicen
  • geen boekwerk op je wijzerplaat
  • kan ook prima op COSC specs worden afgeregeld
  • de OG Pelagos

:grin:

5 likes

Ik kan maar niet wennen aan de LHD. Zou lekker voor de normale Pelagos gaan. :+1:

2 likes

Heb alleen de blauwe Pelagos (bewust) niet gehad, de 2-liner voor de 2e keer en die gaat nooit weer weg. Daarmee is t antwoord wel gegeven :wink:

5 likes

Merciiiii!

Ty, ik had resell value in mijn hoofd maar neig ook naar gewone rechterhand.

Is deze ook al met Tudor uurwerk? Even niet scherp.

Nee die Tudor Pelagos 25500tn Two liner is ETA 2824. De nieuwe 25600 serie is met inhouse uurwerk.

1 like

De LHD moet gewoon om je rechter pols :+1:

2 likes

Dit idd. Maar daarmee ook makkelijker in onderhoud en nog altijd een gangreserve van (bij mij) meer dan 40 uur.

En ik vind m ook net wat mooier qua indices en zonder een overdaad aan tekst (al valt dat bij de LHD wel minder op ivm rode kleur).

De nieuwe in Blue. Manufactuur uurwerk gaf voor mij de doorslag ondanks de vollere wijzerplaat en heb al genoeg zwarte dials dus ik vond de blue leuker.

1 like

Ik neig meer naar de LHD, vooral vanwege de “funky” datumschijf!

Weet alleen niet hoe het draagt met een kroon op links…:grimacing:

1 like

Schijnt ook een mooie groene ergens rond te zwerven, is een unieke!

2 likes

De eerste Pelagos had soms last van losse luxe deeltjes in beeld, ze hebben toen de cijfers smaller gemaakt geloof ik.

Je merkt niets van de kroon op links, ik in ieder geval niet.

1 like

Ja de eta’s waren dat vooral dacht ik

Heb de LHD gehad en heb nu de normale.
Vind beide mooi. De LHD heeft wat meer een vintage uitstraling ivm de gelige lume. De rode tekst en de roulette datum hebben ook wel wat.

2 likes