Ik kocht indertijd een MM van jacksontse; zoals te verwachten ging het beestje niet echt lang mee.
Ik kan hem nog wel opwinden maar de wijzers dus niet meer verzetten. Ipv een nieuwe "chinees " te kopen of deze te laten herstellen zou ik em echter willen upgraden met een fatsoenlijke swiss unitas want van de kast etc ben ik wel tevreden. Er passeren wel eens mooie op the bay die los verkrijgbaar zijn maar moet dan wel weten welk type zou passen daarom deze vraag.6497 of 6498?
Hopelijk krijg ik hier een antwoord.
Hier zijn de foto’s.
Seconde op 9 is 6497, seconde op 6 is 6498. Hierin moet dus een 6497.
Maar een goede SeaGull, bijvoorbeeld gekocht bij ‘Erkahund’ op ebay is prima hoor, daar hoef je echt geen zwitser voor te kopen. Zeker als je goedkoop een 6497-1 koopt betwijfel ik of je er op vooruitgaat.
Groeten,
Martin
en wat is goedkoopt dan?
ik dacht aan zoiets
Ohw, da’s een iets andere prijsklasse
Ik dacht aan een eurotje of 50 voor een SeaGull, en 100-150 voor een Unitas.
M.i. betaal je alleen meer voor de tijd dat iemand met een figuurzaagje bezig is geweest.
Het uurwerk wordt er denk ik, niet beter door.
Yoeri40 Schreef:
en wat is goedkoopt dan?
ik dacht aan zoiets
http://cgi.benl.ebay.be/ETA-6497-Unitas-Handgravie
rt-und-skelettiert-/180545049686?pt=Ersatzteile&ha
sh=item2a0952d456
Ze noemen wel de naam Benzinger, maar dat is het totaal niet. Wel leuk gedaan.
hoelang deed je MM het?
ik heb dan wel een automaat, maar die loopt al bijna een jaar als een zonnetje, alhoewel hij wel wat te snel loopt (+5 min per week).
kast is idd prima!
Al mijn M&M’s lopen nog. Zijn geen daily beaters, maar draag ze wel geregeld.
Droeg jij em wel dagelijks?
tot m’n eigen verbazing is hij al van augustus 2009. maar ik droeg em echt niet zo vaak. Hij is mss 20 keer opgewonden en gedragen en hij haperde al een tijdje. Enfin de kast vind ik wel goed nu maar es op zoek naar een zwitsers werkje en die je op de bay soms vindt zo helemaal bewerkt vind ik wel mooi ook dus maar ff op zoek. Ik laat jullie het resultaat wel zien.Ik vraag me af of em laten herstellen wel de moeite loont.
Hij loopt anders wel best nauwkeurig hoor.