Welke van de 2, Omega of Heuer?

Wát!?

Weer een illusie armer :smile:

1 like

Dit dus. ‘Gewone’ (lees: originele) Speedmaster en de Heuer voor erbij.

3 likes

Een 39mm TagHeuer vs een 44.25mm Speedy… logisch vergelijk.

Heb je ze gepast?

2 likes

Neen, geen moonwatch. Geen datum en heb die al een paar keer gepast. Mooi om te zien maar niet rond mijn pols spijtig genoeg…

Ik twijfel er niet aan dat een speedmaster een tophorloge is maar qua uitstraling en originaliteit…no brainer!

1 like

Jawel! Zijn idd 2 totaal verschillende horloges. Ik moet zeggen dat die Speedy eigenlijk zeer goed meevalt rond de pols. Die 44mm zal wel even wennen zijn in het begin maar goede dingen wennen snel. Denk meer een beater dan de Tag. Die Tag straalt in het echt meer klasse uit.

1 like

Ik vind deze Omega niet de beste keus. Dan liever een DarkSide of zoiets. Maar ik begrijp je keuze wel ivm de indeling van de wijzerplaat.
Zoals gezegd, een panda Mitsukoshi dial is niet geschikt voor co-axial 2 register uurwerk. Die wijzerplaten zijn zo af en toe beschikbaar. Reken op min. €350

Maar als het tussen deze twee moet gaan, ben ik bevooroordeeld.
De Heuer is veel mooier. Wat ik overigens ook nooit mooi gevonden heb bij Omega met dit uurwerk is dat de chronograaf uur en minuten in één register zijn geplaatst.

Maatvoering ligt ook erg uit elkaar 44mm vs 39mm. Prijzen ook.

3 likes

13 likes

Allebei zijn ze fantastisch en als je ze beide kunt veroorloven, zou ik dat zeker doen. De Speedmaster is echter een icoon en in mijn beleving een must have als je in deze categorie horloges koopt… Daar zou ik dus mee beginnen!

Met de groeten van z’n neef

5 likes

tussen deze twee. De Heuer.
Als je voor omega ga, neem dan de moonwatch en niet deze.

1 like

+1

Daar moet je echt mee ophouden. Slecht voor mijn gemoedsrust.
Wat een grandioos ding, ik zou deze echt boven een Daytona verkiezen.

3 likes

Beide mooie :heart_eyes: maar als een oude “zeiktechneut” vind ik twee dingen belangrijker dan alleen uiterlijk vertoon :heart_eyes: en na twee echtscheidingen :triumph::space_invader::sob: moet ik bekennen dat ik nu meer naar het inhoud kijk en het mooie uiterlijk is een bonus :grin:

Dus bij een horloges trekt het uiterlijk mijn aandacht :fearful: en dan zijn de techniek van het uurwerk en of ie in eigen huis is ontwikkeld en geproduceerd :tools:doorslaggevend :nerd:
na het lezen en bestuderen van deze twee artikels, ga ik voor Omega :couple_with_heart::gift:
Groeten Iwan :motorcycle:

http://www.calibre11.com/hands-on-review-2015-heuer-carrera-calibre-18-telemeter/
http://www.ablogtowatch.com/omega-speedmaster-57-retro-dial-watch-2015/

Dank u dank u dank u!!!

Wat een geweldenaar Onno!! :pray:t3::pray:t3::pray:t3::pray:t3:

Die variant van de speedmaster is zoooo saaaai, de Heuer is de coolste keus.

1 like

Ik zou tss deze 2 ook gaan voor de Tag Heuer (geen ‘Heuer’ hé ;-)).
Moest het de Moonwatch ipv de Co-Axial zijn, zou de keuze lastiger zijn.

Doch een ‘foute’ keuze ga je nooit maken, … wat je ook kiest :+1:

Zelf heb ik indertijd ook getwijfeld om deze ‘glassbox’ aan te schaffen, maar uiteindelijk voor de Carrera Calibre 17 gegaan wegens de voor mij iets betere maat (41mm vs 39mm).

10 likes

:ok_hand:

Speedmaster.
Mooi uurwerk en goed in balans(afmetingen).

De Tag Heuer is super mooi en ik ben Tag Heuer fan maar het horloge is erg hoog in verhouding tot de diameter.
Als je dat niet erg vind ook een super mooi horloge!

1 like

Ik zou voor deze Heuer gaan…

5 likes

de Heuer vind ik verreweg de mooiste, vooral omdat ik hem zo goed op leer vind staan en daar ben ik zelf een voorstander van. Buiten dat beide hele mooie klokken

1 like