Wat ik dacht te gaan voor een Speedmaster maar toch heeft die wat concurrentie gekregen.
Nu twijfel ik tussen de volgende 3 horloges in onwillekeurige volgorde
Speedmaster
JLC Reverso. Het icoon van dit merk en hoewel erg klassiek vind ik m wel wat hebben. Echter vraag ik me af als 30 er niet of dit wellicht wat oubollig is? En ik vraag me dan ook af of de small seconds dan niet mooier is voor ongeveer €600 meer
Ik heb ongeveer een €6000, of daarmee die GP te koop is vraag ik me af al zie ik er wel een paar op chrono 24 staan voor dat geld.
Verder vraag ik me af of de Reverso wel kan met mijn leeftijd of dat het echt word gezien als een ’ ouwe opa klok’
Welke zouden jullie kiezen? Ik heb nog niks vierkants, geen maanfase en geen chrono
Andere suggesties zijn ook welkom mits niet groter dan de 41mm van de speedy want dat zal al ongeveer het grootste zijn wat ik kan hebben. Sweetspot ligt bij mij rond de 39-40 mm. En dan suggesties met name in de moonphase.
Met dat budget ging ik kijken voor een JLC master compressor gmt Stijlvol en een goede investering. De andere doen mijn niet zoveel behalve de speed master maar daar wil ik er een paar van voor dat budget
Als je mij de keuze geeft, de reverso! De vintage speedy’s staan wel goed bij mij, door de platte band, maar de huidige speedy is te groot voor mij. En die GP ziet er ook enorm groot uit… En… Ik vind de JLC ook eigenlijk de mooiste
Wat Tompj zegt; deze liggen wel heel ver uit elkaar. Waarvoor wil je m gebruiken, waar draag je m bij en wat heb je verder al in je collectie?
Los daarvan vind ik de JLC totaal niet oubollig. Zeker niet in de grote maat. De small seconds maakt m wel klassieker en wat drukker; zou ik niet doen. Vergeet niet dat dit horloge het licht zag als sporthorloge. De donkere variant al overwogen? Die oogt nog wat moderner.
IMO is het kiezen tussen 2 iconen en de GP. Die laatste zou ik zeker niet nemen.
Ik zou de Reverso doen! En dan een small seconds, ik heb zelf een JLC Reverso Grande Taille en is een prachtig klassiek horloge dat het goed doet onder pak en bij smart casual.
Van deze drie de Speedmaster.
De Reverso kan ook over 10/20 jaar nog, althans dat is mijn opvatting. Vind het namelijk wel een mooi horloge, icoon die je eigenlijk weinig ziet maar niet zo fraai bij meer casual kleding.
GP vind ik persoonlijk niet zo, dan veel liever de JLC van @tompj!
De girard perregaux is een prachtig horloge én merk.
Maar hou er rekening mee dat eventuele verkoop niet makkelijk zou zijn. Van de andere kant dat heeft weer een pluspunt aan de inkoopzijde.
De reverso is ook prachtig. Welke dan ook.
En voel je zeker niet te jong.
Niets zo leuk als een klassiek horloge bij een hippe outfit!
Dusssszz nog niks opgeschoten… welke het ook word, altijd een goede keuze
Ik zou lekker voor de speedmaster professional moonwatch gaan. Een horloge voor elke gelegenheid. Tijdloos design. Met een leren band heel chique en met een stalen band wat sportiever. Het horloge voor iedere dag.
Vergeet de Gerrard Perregaux, prachtige techniek maar als er iets oubollig is… Zo dat ruimt lekker op.
De beste keus is imho de JLC, ernstig klassiek maar als je de Duo Face GMT night/day aanschaft is dat zo bijzonder dat hij er een stuk ‘technischer’ uit gaat zien. Kost €4400,- voor een full set. Deze.
Alle drie mooie horloges.
Maar wat heb je nog meer of wordt dit de eerste serieuze horloge? Dat zijn zaken die belangrijk zijn in je keuze. De reverso zal ik erbij doen. Niet echt een horloge wat je als daily beater wil dragen. Tenzij je een kantoorbaan heb.
GP ook mooi maar hou rekening met flinke afschrijving als je ga flipperen en minder vraag naar.
speedmaster safest bet van de drie, maar niet mijn ding.