Welke van de 3

Dag mensen,

Er komt een nieuwe horloge aan en mijn horloge box wordt inmiddels propvol… als ik niet ga selecteren ben ik bang dat er geen einde meer aan komt… het laatste jaar is me opgevallen dat ik vooral wat kleinere horloges heb gekocht. Onder andere de Tudor 36, de Seamaster Midsize Quartz en de Heuer re edition. Ik draag ze allemaal niet veel omdat ik op de een of andere manier blijkbaar toch wat meer horloge om de pols wil. Alle drie de horloges zijn prachtig op zichzelf, maar ik weet niet of ze nu ook echt mooi op de pols zijn. Toch vind ik het moeilijk om ze te laten gaan omdat ik ze als horloge op zich ook mooi vind. Maar om nu elk horloge alleen maar te houden om af en toe eens in de doos te bewonderen schiet ook niet echt op. Ik zou graag eens jullie mening willen hebben hoe jullie ze vinden staan en of ik misschien grotere broertjes moet aanschaffen of ze misschien überhaupt moet laten gaan… ik weet het over smaak valt niet te twisten, maar we toch iets hebben om over te discussiëren

hè…

2 likes

Staan allemaal prima hoor. Denk dat de 41mm fullsize bond 300 je perfect zal staan. Heb zelf een polsmaat van 16,8 cm en beide gedragen en de 41mm stond toch echt het beste.

1 like

De omega vind ik echt te ielig staan. Dit is een duiker en die mag/moet aanwezig zijn. De tudor en heuer kunnen dit veel beter hebben vind ik.

Wat is je polsmaat?

5 likes

Ik vind de midsize omega ook wat te iel.

De heuer kan prima… is ook meer vintage in uitstraling… en dat hoort wat kleiner.

De Tudor vind ik prima, wel een beetje saai. Een maar groter kan je vind ik ook zeker hebben

3 likes

De Tudor is het mooist met een diameter van 36 millimeter, dus houd die vooral! :slight_smile:

3 likes

Hey hey ik vind de Heuer prima staan. de Omega en Tudor zouden van mij een maatje groter mogen op jou pols :slight_smile:

2 likes

De Heuer hoeft inderdaad niet zo groot te zijn, op de foto misstaat ie zeker niet. De Omega, zo’n prachtig horloge, is werkelijk geen gezicht zo. Sorry dat ik het zeg. De Tudor… tja. Ook wat klein voor een meer sportief horloge. Werk aan de winkel dus :joy:.

Ik kan me ook voorstellen dat je er niet zomaar eentje ter zijde schuift, het zijn namelijk wel hele fraaie exemplaren. Succes!

1 like

Ik zou in elk geval die Mercedes verkopen, beter BMW :sweat_smile:

GEINTJE

Ik zou de Tudor houden als dresser, Omega vind ik te klein. Heuer, tja misschien omruilen voor een speedmaster automatic…

Je blijft ermee bezig, plezier!

2 likes

Ik vind 36mm niet lang niet gek staan.

Laten we wel wezen, 40+mm is toch eigenlijk vaak te groot voor de gemiddelde pols

Daarbij denk ik nog dat mensen hun eigen polsen (ten onrechte) als smaller als gemiddeld inschatten

2 likes

Ik vind juist die Tudor 36 op jouw pols niet in verhouding. Dus die zou ik eruit doen. Vind hebt daarnaast (smaken verschillen) een vrij kinderlijk horloge.

1 like

De Black Bay 36 staat perfect :ok_hand: de Omega zou er wat mij betreft een paar mm bij mogen.

2 likes

Helemaal niets mis mee.
Beter een grote pols en een kleiner horloge dan andersom.

3 likes

Volgens mij is dat de keuze niet hier :joy:

1 like

De Tudor of de Heuer zou ik zeggen. De Tudor is tijdloos, past overal bij en is gewoon heel mooi. Het zou mijn verstandige keuze zijn (voorzover een horloge aankoop ooit verstandig kan zijn).
Deze Heuer is wel heel mooi. Het zou mijn emotionele keus zijn.

1 like

Blijft een persoonlijke keuze qua maat, ik vind ze alle drie niet verkeerd staan! Maar ik begrijp je gevoel, ik hou ook van een lekker beetje staal om de pols! Mijn advies: tudor houden, die oogt wat dressy en valt prima! Seamaster en Heuer mogen wel een anabolenshotje gebruiken! :grinning_face_with_smiling_eyes: Veel succes met je keuze!

2 likes

Polsmaat is precies 18cm.

Dank voor de reacties! Helpt toch wel om even die meningen te horen. Heuer draag ik het minst maar vind ik toch wel het mooist den roept het meest de “horloge-emotie” . Ik overweeg om een bruine Racing er op te zetten. Ik denk dat ik m dan vaker ga dragen. De Seamaster is mijn grootste twijfel. Als die weg gaat dan blijft de Tudor voorlopig binnen.

Staan allemaal mooi! Als je toch wil kiezen vind ik de Tudor wat klein vallen voor jou. Een grotere broer zou je ook goed staan denk ik.

1 like

Zonder eerst je verhaal te hebben gelezen dacht ik: ‘Die Tudor kan wel iets groter’. De andere twee vond ik niet te klein ogen

1 like

Ik vind die Heuer prachtig! de rest heb ik niet zoveel mee…