Ik wil een nieuw horloge kopen voor een bedrag van ca. 2500 Euro. Mijn keuze is na lang zoeken gevallen op 4 merken/types. Foto’s plaatsen gaat me niet goed af, daarom de links.
Allemaal super nette horloges. Ik heb zelf ook eens naar de Raymond Weil gekeken, maar ik schrok een beetje van de afschrijving, aangezien ik nogal wispelturig ben. Ik weet niet precies hoe dit bij de andere opties zit, maar wellicht wel iets om rekening mee te houden.
Ik heb de Raymond Weil wel omgehad, was bizar om te zien dat het horloge vanuit stilstand gelijk begon te lopen bij het ‘uit de vitrine halen’.
De Oris vind ik t mooist met zijn mooie kroon , en maanfase. (persoonlijk zou ik m met zwarte wijzerplaat en stalen band kiezen)
De raymond weil is ook erg prachtig en oogt mooi rustig.
Edox horloge vind ik beetje saai ogen, en de baume & mercier beetje te speels.
Kwaliteit hebben ze volgens mij alle 4 wel, maar ik ga puur op het uiterlijk af. S6 met de moeilijke keuze.
Voor mij de Oris.
Heeft de meest sprankelende dial.
Is irl mooier dan op de foto.
Met alle respect voor je voorselectie vraag ik me af waarom ik Longines niet tegenkom. En dan vooral de nieuwe coulumn wheel chrono.
Ook de Stowa Antea chrono zou aan je eisen kunnen voldoen.
Beide zijn naar je smaak misschien te klassiek. Dan heb ik natuurlijk niets gezegd.
In ieder geval veel succes met je keuze.
Groeten,
Han
De Longines column wheel vind ik inderdaad ook mooi, maar ik wil graag een chronograaf met 2 subdials, aangezien dan de secondewijzer gewoon altijd meedraait, en niet alleen wat doet als je de chronograaf gebruikt. (Is dat trouwens altijd zo met een chronograaf met 2 subdials?) Bovendien is hij denk ik niet in maten boven de 39mm verkrijgbaar. Ik wil graag 41mm t/m 43mm
De Stowa is met arabische cijfers. Ik wil graag index of onopvallende Romeinse cijfers.