Welke van deze twee?

Hmmmm, ben hevig aan het twijfelen maar een van deze twee gaat het ws. worden.

Beide zijn full set en ongeveer zelfde prijs. De stalen heeft saffier, de staal/gouden plexi. De staal/gouden vind ik perfect zoals hij is, bij de andere zal ik ws. op zoek gaan naar een blauwe sunburst plaat.

De staal/gouden is een 16013 uit 1983, de stalen een 16220 uit 1990

Welke zouden jullie kiezen, en waarom?

De staal/gouden versie!

Mooie donkere plaat en ziet er lekker stijlvol uit met zijn sexyplexi.

De stalen versie zou denk ik idd mooier zijn met een blauwe sunburst plaat maar die zit er nog niet in dus dat zou voor mij persoonlijk een puntje van aandacht zijn waardoor ik de staal/gouden versie boven de stalen zou verkiezen.

Groeten.

Noël.

Ben niet zo’n fan van goud bij horloges, dus persoonlijk liever no.2 met blauwe sunburst. Als ik moest kiezen tussen beide horloges zoals afgebeeld, dan toch de eerste, ondanks bi-color band.

gr, HJR

van nr 2 glas en wijzerplaat in nr 1 zetten :wink:

of nog liever nr 2 met gladde stalen bezel, oysterband en als klap op de vuurpijl een mooie grijze dial…

maar van deze 2 vind ik de 1e mooier.

de eerste, wat goud mag wel bij dit model.

De eerste

staal/goud met blauwe plaat staat altijd goed marc
Maar dat wist je zelf ook al

De vintage 16013! Plexi kijkt natuurlijk veel fijner.

De staal/gouden, simpelweg omdat ik hem mooier vind i.c.m. de wijzerplaat.

Voor mij zou het de stalen worden, helemaal om nou juist dèze wijzerplaat.
Die maakt hem vrolijk.
En bicolor is simpelweg niet mijn ding.

De staal/gouden 16013. Mooi en zoals gezegd, dat goud mag bij dit horloge best wel. Daarnaast is het niet dominant / ‘fout’ aanwezig. Mooi chique!

Als ik uit deze twee zou moeten kiezen, de eerste.
Bij de tweede vind ik een stalen versie met gouden plaat een rare combinatie, net alsof iemand de band en bezel heeft verpatst, en gewisseld voor goedkopere stalen band en bezel.De zwart met gouden combi is dan veel mooier.
Als ik mijn eigen smaak er bij in mag gooien, kijk eens naar slate-grey dials. zowel in two-tone als volledig staal prachtig

Groeten,

Martin

Grappig, ik zit ook te twijfelen aan een Datejust, alleen heb ik een stalen met grijs/parelmoer wijzerplaat en sugar op het oog. Maar als ik moest kiezen tussen de twee die jij laat zien, dan absoluut voor de eerste TT DJ.

De 16013 omdat die met goud en plexi nu al helemaal af is.
De bezel van de 16220 vind ik helemaal top, maar de plaat niet. Dan zou ik niet verbouwen maar verder zoeken…
Succes met dit luxeprobleem :slight_smile:

Nr uno.
Goud met donkere plaat vind ik heel mooi!

gr

Als alternatief voor de zwarte plaat, is dit geen plaatje? (pun intended :wink: )

Doe maar de bi-colour met de donkere plaat.
Mooier contrast dan de stalen met lichte of blauwe plaat.
Succes met je keuze.
Harold