🔒 Welke vintage draag je vandaag? Deel II

Haha Pierre - zag net een mooie spreuk voorbij komen op FB: “Hoe verder men keek hoe g r o t e r het leek” (van de Rotterdamse dichter Jules Deelder. ) Vind ik wel aardig van toepassing op horlogeverzamelaars tegenwoordig :smiling_imp:

2 likes

Onsa Shipman

20 likes

Al een paar dagen deze ZentRa Electronic (batterij aangedreven mechanisch horloge):


Fijn weekend allemaal :slight_smile:

20 likes

Mijn beste,

Vanmiddag de Orfina nog eens gepolst!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

16 likes

22 likes

Wow! NA?

1 like

@M_Singer welke motor zit in die prachtige Waltham :face_with_raised_eyebrow:
@domega geen woorden voor :heart_eyes: Alpina
@Techca mooie plaat die Onsa (ga es in mijn doos kijken Onsa heb ik ook nog dacht ik)
@Tissot62 prachtige Orfina :thumbsup:
@Harpoen :ok_hand:

4 likes

Yep, volle maan.

13 likes

19 likes

Deze

Waltham 11

Waltham 13

12 likes

Avondklok - De Tissot PR516 mag zich van mij even spiegelen aan die fraaie Onsa Shipman van @Techca - Dikke like

13 likes

Goed bewaard gebleven Cyma. Erg Bauhaus.

16 likes

Fijne avond!

20 likes

Nun dikke vette paarse Avia jonguh!

Niet moeders mooiste.
Maar dat geldt voor de meeste horloges die de ESA 934.xxx reeks dragen, diverse merken en niet de beste case designers. Er is nog een model met een alarm, een andere met een chronograph.

In mijn ogen wel de allerbeste en meest betrouwbare Zwitserse LCD werkjes uit de 1970’s. Zeer robuust gebouwd, de kwaliteit straalt er af.
Dit werkje had corrosie door batterij lekkage rond de batterij behuizing (gecorrodeerde -korrelige- soldeercontacten van het + en - contact) Ik heb de + en - contacten losgesoldeerd, de oude soldeertin verwijderd, en alles opnieuw gesoldeerd (ook een weerstandje en het lampje moesten worden vervangen)

Afgeregeld na een dagje draaien op kamertemperatuur (20 graden) loopt het nu met een precisie van om en nabij 30 seconden per jaar in de plus.
Met de variatie in temperatuur gedurende de seizoenen een afwijking van ongeveer 20 seconden op bovengenoemde 30 seconden per jaar

9 likes

Dat is het betere werk! Mooi afregel apparaat ook, is ie geijkt? Mijn Greiner quartz timer II heeft nog nooit onderhoud gezien volgens mij, maar is nog aardig nauwkeurig.

1 like

Hij is ‘recent’ (15 jaar geleden) geijkt (ijkstempel). Inmiddels weet ik uit ervaring (heb hem al een tijdje) dat wat hij leest vrijwel identiek aan de afwijking is :+1:
Ik heb er verschillende gehad en de vorige exemplaren weer weggedaan vanwege de afwijkingen. Dit is dus een blijver, voorlopig

1 like

Die van mij zet ik meestal op plus 0,06.
Ik vind die van mij wel handig, meet ook hughes kristallen (786.432Hz) stemvorken, ook de megasonic (720Hz) en electro mechanische horloges.

2 likes

De tester in de foto is een Sharp. Ik had ooit de multifunctionele Greiner die jij nu gebruikt, maar die week teveel af. Ergens heb ik er wel spijt van dat ik die weg deed.
Inmiddels heb ik andere (rand) apparatuur verzameld die dat kunnen opvangen (Witschi spul, Qtest 100 en anderen etc, en twee vintage appparaten die met de de exotische frequenties kunnen omgaan)
Toch zou ik nog eens weer zo’n alles in 1 machine willen hebben …

3 likes

Ladie’s Night : Pontiac dress watch


7 likes

Dit marktplaatskoopje vandaag :+1:

28 likes