🔒 Welke vintage draag je vandaag? Deel II

Ha kerel; dank je! :+1::slightly_smiling_face: Inderdaad die 5 op de achterkant en ik dacht 1985, maar zoals je weet kan ik de Seiko’s minder goed inschatten dan de Zwitserse horloges. Ik vind hem wel heel leuk en heb hem al jaren in een laatje liggen. Loopt perfect op tijd, maar ik vind de kast teveel beschadigd om hem echt te dragen of een service te laten geven. :wink:

1 like

Die Lord-Matics hebben heel mooie uurwerkjes. Dat soort mid-range horloges maakte Seiko niet meer in de 80’s na de quartz revolutie.

Ik heb er zelf ook een gehad met een wat geleefde kast. Maar bij deze modellen is dat vanwege de kastvorm vrij makkelijk te “refinishen”. Dat had ik zelf vorig jaar met zo’n zelfde horloge gedaan.

8 likes

Dank je voor de toelichting Daniel! Wellicht een keer proberen te polijsten dan. :+1::slightly_smiling_face:

2 likes

Je kan hem beter borstelen in plaats van polijsten. Het horloge hoort een verticale groef te hebben op de voorkant van de kast. Omdat dit een groot vlak is, was dit met een schuurblokje goed te doen zonder de lijnen van de kast te verpesten. De kast is ook heel makkelijk te verwijderen zonder dat het uurwerk of glas er uit hoeft.

2 likes

Gaan we doen, dank je! :+1:

1 like

Merci :ok_hand:

1 like

Waarschijnlijk heel lang geleden ook op een Rikketik gekocht - in elk geval al ‘eeuwig’ in bezit deze Favre :yum:

13 likes

16 likes

Een Basis Sport vandaag.

11 likes

20 likes

Reglia op rechts:


Fijne dag verder :sunglasses:

9 likes

21 likes

12 likes

De '76 Meister Anker met het Mondaine werkje weer even. Goede match met de broek :wink:

7 likes

Ik zag laatst zoiets op mp staan met vastzittende ingedrukte pushers (dus in eerste instantie niet zichtbaar als chrono) Misschien was het deze wel.
Laten lopen, want meende me herinneren dat er een wat zwak werkje in draait. Is dat ook zo? Heb je een foto vh werk? Erg nieuwschierig

Deze was het niet, want ik heb hem van een Fransman gekocht.
Dit is het uurwerk wat er in zit

Het is een betere versie van dit uurwerkje. Bovenstaande uurwerk heeft mooie robijnen lagertjes

3 likes

Achtergesteld kindje even omgedaan:

24 likes

Prachtig dat bruin!

Het mooie van eenvoud

13 likes

11 likes