🔒 Welke vintage draag je vandaag? Deel II

Net binnen, een Rusje uit de jaren 60. Vind de gebogen wijzer echt te gek!

10 likes

D’as een schoontje :heart_eyes:

2 likes

Titus Calypsomatic

17 likes

Leuk om te horen!
Al denk ik niet dat dat dit model was. Dit model is onder de Riquartz digitale horloges toch wel het ‘Flagship’

Ook een zeer onbekend model, op Google heb ik er nog geen afbeelding van kunnen vinden. Ik denk dat dit model maar heel kort in productie is geweest vlak voordat Ricoh de handdoek in de ring smeet rond het einde jaren '70 (de ring met Seiko, Citizen en Casio)

Voorlopig houdt ik 'em toch maar op staal :slight_smile:
Met andere band:

11 likes

Nooit eerder gezien ook - met recht een vlaggenschip. Mooi strak op staal ook!
Ik heb trouwens maar weinig of nooit LCD´s met zo veel tekst gezien. Zou zo maar een digitale Rolex kunnen wezen :rofl:

3 likes

Het is dan ook een absolute ‘Smart watch’ voor zn tijd (1979)
Het horloge ‘outclassed’ zowel Citizen, Seiko als Casio vwb de hoeveelheid mogelijkheden in één uurwerk en het design/kwaliteit van het uurwerk.
De functies:

-Chronograph ‘on the fly’; toglen tussen lopende chronograph en normale modus (zoals op de foto) met een druk op de knop links boven
-Een repeating timer (begint weer opnieuw de ingestelde tijd af te lopen, keer op keer, todat je hem stopt) Deze kan gewoon lopen samen met een lopende chronograph. Zeeeeer handig in de keuken.
-Toglen tussen AM/PM of 24H door een drukje op een pusher (rechtsonder)
-Tweede tijdzone
-Twee onafhankelijke alarm tijden tegelijk in te stellen, beiden met een eigen alarm sound
-Dag datum en maand in beeld samen met de tijd (grote display)
-En natuurlijk een lampje
-Alle functies werken tegelijk en volledig onafhankelijk van elkaar

Ik kan hier erg van genieten.

Petje af voor Ricoh! Een erg jammer dat ze er destijds mee zijn gestopt …

2 likes

Mooi zeg :heart_eyes: Zwarte wp, mooi zichtbare crosshair en mooie indices, helemaal wat ik ook mooi vind, top aanwinst hoor, geniet ervan!

1 like

leuke kast Nils. Zag vandaag ergens een beschrijving van die aflopende vorm als ´wedge´ benoemd, ziet er i.c.m. die iets oplopende ingemonteerde bezel keiduur uit imho!

1 like

Na de verkoop van de Seiko Worldtimer bleef het kriebelen. Daarom een nieuwe vintage Seiko binnengehaald, en wel de 6138-8020. Met behoorlijk wat werk, hopelijk wordt hij als nieuw:

15 likes

Erg gaaf Roel👍🏻

1 like

Interessant :+1: …Ik moet zeggen dat ik bij ‘wedge’ moet denken aan gebakken aardappelen met de schil er nog op :joy: … Hij is best wel groot voor een vintage of doet dit zo lijken.

Zijn best lekker ook :smiley::yum:

2 likes

Imposant!

1 like

13 likes

16 likes

Wel een mooie

1 like

Hé… is dat die van Utrecht2?

1 like

Merci en surplus hij begint steeds beter te lopen

1 like

Hoi Slin, het is 1 van mijn favoriete horloges. De sunburst wijzerplaat is echt fantastisch. Het is ook weer eens wat anders dan een vintage Seiko.
De case is 36mm, lug to lug 42mm, hoogte case is 11mm.
Nog 2 extra foto’s:

23 likes

WOW, dat zie je ook niet elke dag. Ontzettend gaaf!

1 like

Seiko Panda staat ook al lang op mijn wishlist. In goede staat en met originele parts zijn ze redelijk pittig geprijsd.

1 like