Welke vintage draag je vandaag? Deel III

38 likes

Op “el domingo” natuurlijk mijn “zondagse” horloge

29 likes

Heel fraai, ik zou wel de opwindkroon goed aansluitend op de kast maken, staat beter en kan er ook niet ooit iets aan blijven hangen.

1 like

Klopt, die kroon lijkt nergens op zo.:grimacing:
Uurwerk moet ook nog een servicebeurtje hebben, en dan lossen we dat gelijk op. :sunglasses:

Vanmiddag heerlijk gewandeld in de Biesbosch nabij Dordrecht met de CWC als metgezel:

23 likes

Vaak wordt je onverwacht verrast door iets dat je al jaren met je meedraagt
Dit horloge kwam onlangs uit een laadje. In deze staat leg ik het normaalgesproken dan weer terug

Maar toen ik het erg mooie uurwerk even bekeek (voor het eerst) besloten 'm toch maar even op te pimpen, ondanks de draagsporen, de corrosie op de plaat en de barsten in het glas…

Een mooi merk vind ik nu (met eigen ‘compressor-like’ kasten. Geen compressor, maar hoge kwaliteit)
Het gemerkte, vergulde en mooi afgewerkte uurwerk lijkt me geen manufactuur, maar op basis vd informatie onder de balans (‘FK’) vindt ik geen informatie.
Goed afgeschermd tegen magnetische straling door de weekstalen kap. Het loopt strak op tijd.

Ik hoor het evt. graag nog even van iemand die het werkje herkend :+1:

27 likes

Mijn enige gouden horloge weer eens checken - want die oudjes moeten wel in beweging blijven anders…

20 likes

Bydinator 415 is heilige graal- materiaal !!
:+1:
Maar dat weet jij allang…

1 like

Even informeren bij @pmannaert

2 likes

FHF 28 familie?

2 likes

Mijn nieuwe aanwinst van vandaag;
Deze prachtige longines honeycomb.

26 likes

Een mooie :ok_hand: eentje om bij de Verdal 1946 draad te voegen

Het is een FHF 28. Licht gemodificeerd door Pronto. Bedankt!

2 likes

Pronto en Verdal, ik ken het draadje, maar het muntje viel pas net.
Ik ben vooral geinteresseerd geraakt in deze kasten en hun kwaliteit (los van het wonderschone uurwerk)
Tot nu toe zie ik ze alleen bij Pronto, maar ik zal eens verder graven…

1 like

Graag gedaan, ik vind het leuk om te speuren naar uurwerken. :slight_smile: :+1:

1 like

Mooi

Voor morgen heb ik deze uitgekozen.

14 likes

Zal deze Pronto ook eens een keer openmaken - is al jaren net zo´n anonieme ladebewoner als de jouwe denk ik. Maar ik verwacht niet dat er net zo´n mooi motortje in steekt als bij jouw deluxe exemplaar…

16 likes

Eerst doen, dan schrijven, Donald :wink:
“like”!

1 like

Voordat ik een horloge openmaak moet er normaal ook heel wat gebeuren ernst :smirk:

2 likes