De NA
En, geen tegenvaller deze keer?
Was toch een eBay aankoop?
Ooops,… zie net pas dat ik mijn Barca horloge verkeerd gepost heb. Zat in Madrid en was er waarschijnlijk niet helemaal bij met mijn hoofd.
Deze hoort hier iig wel thuis! Kon deze destijds niet laten liggen door de cijfers.
Klopt. Nee dit horologe lijkt helemaal prima, top exemplaar.
Dat is mooi, veel plezier ermee.
D H RECORD Watch & Co wie weet wat die al meegemaakt heeft
Opwinden en juist lopen @domega had gelijk sterke motor

Iemand die het kan dateren ? 1942 denk ik
Ik denk zelfs nog wat ouder
Dat uurwerk is geproduceerd vanaf ongeveer 1920, maar deze heeft Incabloc, dus ik vermoed ook jaren 40.
Geen idee hoe oud deze is. Maar die wijzers zijn echt heel mooi.
NR. op de achterkant is D 424197 H dus ik denk '42 zit een logica in
één mooi art. over deze gevonden Orlogio Militaire Tedesco RECORD (Italiaans dus vertalen .
Gekocht voor twee keer niks verkoopster gaf op werkt enkele sec.als je schud wist dus precies niets over handopwinders
Mooie vondst. Hoezo Italiaans trouwens, deze was voor de Duitsers toch? Ik vraag me dan altijd af hoe dat precies ging in de praktijk, je horloges verkopen aan de Britten én aan de Duitsers.
NA. Longines 30l. Ik overweeg om m open te maken, plexi te vervangen en stof eruit.
Mooi aansluitend op de record van hierboven ook
Italiaans art.over deze
Vanmorgen kwam ik deze doorleefde Nivada weer eens tegen.
De moeite genomen om hem op te winden en de kalender in te stellen.
Dat laatste is een gedoe met die kleine priegelknopjes.
Meestal doe ik dat dan ook niet want het is al een klein horloge en de maand- en dagweergave dan ook navenant klein.
Aflezen kan ik het nauwelijks, mijn ogen zijn intussen ook behoorlijk vintage aan het worden.
Voor dag en datum heb ik dan ook een “Alzheimerklok”: dat is een fantastisch ding.