Welke vintage draag je vandaag? Deel III

Super - bedankt voor je gedetailleerde antwoord en dan met die gave pdf nog erbij. Ik vroeg me al sinds de aankoop van een bijna passende Omega bracelet hier op HF af hoe ik toch ooit aan een soort halve eind- of eerste schakel zou moeten komen. En dan ook nog gemonteerd natuurlijk. Dus wel weer een stap verder zo, thanks!!!

1 like

Bron: https://www.tijdloos-leiden.nl/a-54159844/marvin/marvin-flying-dutchman-klm/

Dat bolle glaasje is haast onmogelijk te fotograferen zonder reflectie, haha. Deze foto was in de auto gemaakt.

8 likes

oei zo´n kroon heb ik vrees ik niet beschikbaar, sorry dacht heel even je te kunnen helpen. :neutral_face:

BTW, de meeste reflecties vind ik mits beperkt en met zichtbaar geduld en visie (of geluk natuurlijk) gemaakt juist horlogefoto´s een natuurlijker uitstraling geven. Ben juist blij dat hier weinig van die saaie webshop plaatjes voorbij komen. :zipper_mouth_face: Vergelijk maar eens goed de productfoto´s in timelines, de vintage productfoto´s zien er daar vaak heel naturel uit, maar alles van de laatste 20 jaar oogt al net zo levenloos als in de meeste moderne portretfotografie. Lekker houden zo je foto´s, doodgeshopte ´productfoto´s´ meer dan genoeg gezien in mijn leven :grin:

1 like

Hmmmmm, Interessant, En naast het oranje stiksel, heb je ook een idee over kleur en materiaal voor de band?

ik heb nog te weinig banden en horloges gezien om je een goed gefundeerd advies te geven. Maar mijn kleurenradar zegt dat een volledig oranje band iets too much is. Bruin en oranje gaan goed samen (dus bruin leder met een beperkte hoeveelheid oranje stiksel). Dus misschien heeft iemand een suggestie voor je (of je vraagt natuurlijk en van de bandenmakers op het forum om er een voor je te maken).

1 like

Thanks, wellicht geen gefundeerd advies, maar een persoonlijk advies apprecieer ik ook.:+1:

De band zit zo uit Mn hoofd met een heel kleine 10mm pushpin vast aan het kastgedeelte (wat ook eigenlijk nog de band is aangezien je deze via de achterkant van het horloge vastdraait aan de daadwerkelijke kast, maar dat terzijde)

Het is slim om deze pushpin een keer te vervangen omdat die pushpin bij deze types niet vaak vervangen wordt en het daardoor vaak nog een heel
oude is. Aan de band te zien is die van jou er ook aan toe

Je kan er alleen lastig bijkomen… maar met een beetje geduld is het zeker te doen. Het staat niet alleen mooier maar voorkomt ook een vallend horloge :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Dank voor je tip - de Omega bracelet die ik later nog heb gekocht mist aan één kant de eindschakel met het sleufje dat de pushpin vrij geeft. Die oorspronkelijk één na laatste schakel heeft wel een goed passende breedte bij de kast maar ik ben persoonlijk niet zo van onomkeerbare ingrepen dus…Al met al heb ik deze Dynamic al zo’n 15 jaar en nog nooit echt gedragen, dus daar kan nog wel wat geduld bij :wink:

Fijne dag gewenst allemaal.

24 likes

Toen een Certina nog gewoon een Certina was met KF 320 1950s :smirk:

20 likes

De omega megasonic, 720Hz en een olie gevulde micro motor maken een geluid alsof C3PO in de blender wordt gestopt. Maar ik denk niet dat een secondewijzer nog soepeler zijn rondjes kan maken.

22 likes

EBP :sunglasses:

23 likes

Nu met het mooie ralley bandje van Mancaveleather.

17 likes

De Airman mag mee vandaag :smiley:.

36 likes

Heerlijk

1 like

Prachtig. Mijne ligt bij het postkantoor, zo met piepende banden richting huis :grin:

3 likes

Goldcap 1950s ‘bumper’ Polerouter ref. 20214-4 met mooi gepatineerde ‘gilt’ wijzerplaatje… zowat de essentie van 1950s watch design dit.

36 likes

@septentrio @Davidf40

Dank heren. Binnenkort maken we een fotootje met drie Airmans bij elkaar :+1:. Veel plezier vanmiddag David!

2 likes

Ja geweldig! Mijne heeft de originele fixoflex, maar de kans dat ik ze daarop ga dragen is onbestaande. Mijne loopt overigens (nog) niet. Fingers crossed ook dat de originele hacking nog aanwezig is. Best wel nog wat vraagtekens dus :sweat_smile:

2 likes

Ja, die hacking is ook bij mij nog een verrassing.
Ach ja, eerst maar eens 30 jaar vuil onder de lugs vandaan poetsen :wink:

1 like