Welke vintage draag je vandaag? Deel III

Deze kan je dus perfect ‘dateren’ met het mov. nr. wat spijtig genoeg met veel goede merken onmogelijk is .
I.v.b met jouw pontiac :ok_hand: dat zal zeker ook er eentje zijn van kort na de oorlog @Maurits is De man die hieromtrent meer duiding ‘zou’ kunnen geven

1 like

:+1::blush:

Hahahaha. Inderdaad.

Je moet zeker durven en je moet er van houden.
Vaak vind ik het ook niet zo mooi.

Maar misschien moet ik hier gewoon eens “tot het gaatje” gaan :joy:

1 like

Als het wat netter moet is een vintage Longines het perfecte accessoire :+1:

17 likes


Onega Genève Dynamic 1e serie 1968

24 likes

Oh wauw, deze vind ik zo gaaf.
Beetje wishlist materiaal dit.

1 like

16 likes

En wat voor één :heart_eyes:

1 like

16 likes

Wauw, echt een hele mooie dit!

1 like

Mooie Seamaster

1 like

New old stock Ruhla vandaag.

16 likes

Topstaat nog die dial lijkt het!! Vraagje over die bracelet, is dat de oorspronkelijke? Ik heb er één zonder band - jaren zoekende naar iets dat past - maar deze van jou lijkt me zo´n lange endlink te hebben. Sorry als ik me vergis maar juist daar struikel ik nog wel eens over als ik denk iets gevonden te hebben dat qua breedte van tussenschakel en ook totaal breedte eindelijk past :wink:

Heb het horloge overgenomen van de 1e eigenaar dus twijfel zelf niet aan de juistheid van de band. Referentie is 1317/378. Hierbij een plaatje.

Dat de band door de eerste link ver van de case aanzet zit, lijkt zo te horen. Doet niets af aan het draagcomfort, waarvoor het model ooit is bedacht.

Succes met de zoektocht!

1 like

20 likes

Ik zou toch eerder kiezen voor een band met oranje stiksel (in plaats van een volledig oranje band). Dat vind ik meer passen bij de stijl van dit horloge. Maar goed…smaken verschillen!

1 like

is dat een gemerkte kroon, en zo ja - hoe ziet die er uit?

Misschien moet je ook eens gewoon ouderwets aan de horlogepositie t.o.v. je licht ´draaien´?! :wink:

Super - bedankt voor je gedetailleerde antwoord en dan met die gave pdf nog erbij. Ik vroeg me al sinds de aankoop van een bijna passende Omega bracelet hier op HF af hoe ik toch ooit aan een soort halve eind- of eerste schakel zou moeten komen. En dan ook nog gemonteerd natuurlijk. Dus wel weer een stap verder zo, thanks!!!

1 like


Bron: https://www.tijdloos-leiden.nl/a-54159844/marvin/marvin-flying-dutchman-klm/

Dat bolle glaasje is haast onmogelijk te fotograferen zonder reflectie, haha. Deze foto was in de auto gemaakt.

8 likes