PRONTO heeft één mouvement gemaakt en dat zit in deze eerste Tour De France van het merk
Pronto 13400
PRONTO heeft één mouvement gemaakt en dat zit in deze eerste Tour De France van het merk
Dit is een beauty Sybern in een uitzonderlijke conditie
als nieuw
En dan ook nog eens een bijpassende Frankrijk Ko-strap !
???
Clim, je hebt toch de wijzers op 12 uur gemonteerd en wel op het moment dat de datum is verzet?
Het enige wat ik dan kan bedenken is dat je daarna het horloge 12 uur voorruit moet hebben gezet.
Als dat niet het geval is, dan vrees ik voor jou dat je wederom het uurwerk eruit moet halen en de wijzers wederom op de juiste tijd moet plaatsen.
Hoe zat dat ook al weer met jouw nachtmerries? waren die inmiddels al weg, die komen nu mogelijk weer terug, wel, we horen wel weer in hoeverre jij de nacht doorbrengt.
Nieuwe aanwinst, een volstalen Altus met een bescheiden 32mm. Volgens mij van voor 1963, want toen zijn ze samengegaan met Glycine.
Soort van gilt dial (goudkleurige tekst, volgens mij niet gegalvaniseerd etc.). Nu nog een andere bracelet
Vandaag en de komende week draag ik deze Omega Kal.501 uit de jaren 60.
Ik had het horloge volledig gerestaureerd, maar de eigenaar gaf aan dat het na een dag stopte met lopen.
Ook zijn horlogemaker gaf aan dat het automatische gedeelte de tandwielen niet in beweging bracht.
Welnu, ik heb het weer terug en zag dat de tandwielen wel degelijk werden bewogen en het opwinden gaat perfect.
Ik draag het al 1 dag en het blijft prima op tijd functioneren.
Dus de komende week ga ik zien of het blijft lopen of niet.
Wordt vervolgt
Hier vandaag eindelijk- bijna 5 maanden na aanschaf- mijn Eterna-Matic KonTiki aan de pols. Eerst moesten er voor de vrij zeldzame BOR band extra passende schakels worden gevonden, die uiteindelijk uit oude voorraad bij Eterna zelf vandaan kwamen. Daarna moest hij voor full service en kleine reparatie naar mijn horlogemaker. Vanochtend weer terug op honk en aan de pols. Ik ben blij als een klein kind.
Met dank aan Nico @Nico_Rijsman!
Fijne dag nog gewenst!
Prachtig! Eindelijk genieten
Dankje David! Ik ben er dolblij mee!
Geniet ervan Harry! Het lange wachten meer dan waard geweest!
Schitterend harry, ziet er fantastisch uit!
Dankje Andy!
Hey Anthonie, dank je! leuk je weer eens te zien hier.
Mooi hoor,…veel draagplezier!
Ik wacht ook nog op een berichtje van Nico maar dat is pas eind mei
Hee Jim, dankjewel! Het duurt soms lang bij Nico, maar hij levert wel echt topwerk. Ik heb al vaak zaken met hem gedaan; altijd goed maar je moet geen haast hebben.
Super Harry … Veel plezier met deze Eterna