Welke vintage draag je vandaag? Deel III

Die kast is in mooie staat zeg. Leuk horloge!

1 like

Hahaā€¦ zag niet dat jij het was. Mooi horloge inderdaad; heel mooi! :smiley:

1 like

Smaakverstuiking :slight_smile: :slight_smile:

!EVEN EEN ANTWOORD AAN MIJZELF, OMDAT IK GEEN WIJZIGINGEN IN MIJN POST HIER VANMIDDAG MEER KAN AANBRENGEN!

Na een commentaar van @M_Singer ben ik gaan twijfelen en gaan zoeken in mijn boeken en op internet. De Ingersoll is niet uit +/- 1910 maar het model dateert uit de jaren '20. Er staat een modelnummer in waarmee het precies te herleiden moet zijn, maar ik heb dat nog niet kunnen uitzoeken.

Dank aan @M_Singer voor het uitspreken van zijn twijfel. :+1::slightly_smiling_face:

7 likes

Bedankt Rich, hij is ook best leuk en komt volgens mij ook voor van een niet Russisch merk.
Eerlijk gezegd echt geen idee of er een spedifiek type is zoals we dat van de Zwitsers en Japanners kennen. Heb deze Raketa vorig jaar al eens op MP gezet en mijn gegoogle leverde meerdere hits van dit model op, vrijwel alleen doublĆ©. En juist doublĆ© is de reden dat hij bij mij niet echt vaak gedragen wordtā€¦Af en toe eens een battterij er in en dan draag ik hem weer eens haha

1 like

moet dat geen gold filled zijn?

1 like

NAā€¦van gisterenā€¦manā€¦man wat een gedoe :crazy_face:


Deze kwam op een originele Ricoh band maar de verkoper had precies de goede foto erop gezetā€¦zie mijn fotoā€™sā€¦


Echt he :hushed: ā€¦als iets niet mooi vind is het wel als een stalen band niet goed aansluit met dragen :roll_eyes:
Dan maar een leren bandje eropā€¦volgende probleem :face_with_raised_eyebrow: ā€¦pushpins zonder kraagā€¦ grrrrā€¦grrrā€¦ :rage: ā€¦ Na diverse keren hebben lopen klooien toch gelukt door een filmpje wat ik zagā€¦ :yum:

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DwsWuEhM-YOs&ved=0ahUKEwiwwLKazuPfAhVOUlAKHeV4CgAQo7QBCCAwAg&usg=AOvVaw2BGzYJPoVGkklv3LSt-Tos

Jammer van de originele band maar wel een leuk horloge wat verder goed werkt :yum:

9 likes

Ach Maar misschien wel de oudste op HF? - zie item daar speciaal voor gestart!

1 like

Dankje! :slightly_smiling_face: Daarin had ik hem ook geplaatst en ook daar heb ik mijn dateringsfout recht gezet. :slightly_smiling_face: Hij is daar trouwens lang niet de oudste.

1 like

Nou ik vind het ook niet echt passen bij een Ā“De luxeĀ“ maar voor de rest wel een leuk bandje eigenlijk - hen er nog wel een mooie Ricoh voorā€¦:roll_eyes:

1 like

Ik heb de tekst aangehouden uit het achterdeksel van het horloge, maar dat proces kan zeker ook gold filled heten. Mijn oude Waltham zakhorloge uit 1903 spreekt van goldfilled in het achterdeksel, ook 14 kt. Die twee termen worden wel vaker door elkaar gebruikt om de woorden doublƩ of verguld aan te duiden. Ik vind het eerlijk gezegd geen halszaak dus ga er niet verder induiken. :wink:

Hoe kan het dat die band niet aansluit op de kast? Is niet origineel op dit model geleverd?

1 like

Oh dan maar de mooiste bejaarde :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ben zelf nog niet in mijn doosje gaan zoeken, heeft ook niet zo veel zin want ik ben persoonlijk meer stijl / design georienteerd dan dat de leeftijd of een Ā“geboortejaarĀ“ me zou moeten boeien. Maar die van jou blijft op beide fronten een klasse item - zeer fraai lettertype ook!

1 like

Ik vind het een leuk bandje maar niet als hij niet goed aansluitā€¦maat was ook maar net goedā€¦

1 like

Zou het niet wetenā€¦misschien dat ik de uitsteksels van de endlink nog wat kan buigenā€¦


2 likes

Mooi hoor Slin. Ken je die holle endlink niet ā€˜dichtbuigenā€™? Zo gaat dat bij mijn Seiko tenminste wel denk ik.

edit: Ik zie nu je berichtje over het buigen en als ik het zo zie werken ze precies ā€˜andersomā€™ dan bij mij. Eerder een S als zijaanzicht dan de C bij mij. Ik zou gewoon die C wat kunnen dichtknijpen maar hoe het bij jou zou moeten werken, daarvan heb ik geen idee. :confused: :frowning:

1 like

Dat de Buler erg veel geluid komt doordat er een penanker uurwerk in zit. Die maken meer herrie.

2 likes

Jammer man - knutselwerk dus tbv de verkoop? Glas wel origineel trouwens? Heb een paar Zwitsers gezien met trapezium vormige loupe die aansluit bij het zelfde vormpje datum venster. Of is die wel recht en vertekent het alleen op de fotoĀ“s :face_with_monocle:

1 like

Dank jeā€¦heb ik inderdaad al wat naar gekekenā€¦en ga ik nog eens mee stoeien :+1::crazy_face:

Ik ook trouwens, net als jij. Dat jaartal boeit mij niet echtā€¦ 1910 of jaren '20 ā€¦:thinking: Het gaat mij ook om het horloge zelf en wat het doet met je beleving. Dat is veel belangrijker. Dank voor het compliment. Die van mij is inderdaad best mooi en ik ben er trots op want ik kreeg hem van mijn schoonvader, die al jaren niet meer onder ons is. :blush:

2 likes