Welke vintage draag je vandaag? Deel III

23 likes

Blijft mooi zo’n kontiki. Staat hoog op de wishlist.

1 like

Soms wil je gewoon terug naar vroeger, toen het leven nog simpel was.
Hier deze 1958 Junghans (J93/1 Trilastic).
Mooie vintage Kaufmann (handmade), ik zeg niets meer aan doen.

21 likes

Het is heel donkerblauw buffelleer geworden. Matcht vrij aardig met de numerals.


Ja, ik vind het mooi zo!

21 likes

Heerlijk strak. Chapeau! :ok_hand:

1 like

:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like

22 likes

Bjoetie :grinning:. Leuk zo op de bruine Nato :+1:.

1 like

Ben wel liefhebber van Timex. Leuke vintagemodellen voor niet te veel geld…:grin:

4 likes

En wat dacht je dan van de 12, 3, 6 en 9…
Die zijn niet alleen fraai, maar ook nog eens 3D

27 likes

Goud en staal kleurig? :slight_smile:

Je vergeet deze :wink:

30 likes

Links een ruil van de Favre Leuba naar een tamelijk onbekende Sepo…


ook al weer zo´n twintig jaar in huis zonder echt te dragen :face_with_raised_eyebrow:

18 likes

16 likes

morgen deze seamaster

19 likes

Ik had een sloophorloge gekocht op ebay en vandaag lag het in de brievenbus. Het uurwerk bleek, tegen de verwachting in, nog in een hele goede staat. Alleen de opwindstift was gebroken en uiteraard is dan ook de kroon verdwenen. Ik heb ooit een heleboel opwindstiften in een partij gekocht en zowaar heb ik er nog eentje gevonden die past. Een kroontje had ik toevallig ook nog eentje en hij is weer kompleet. De kast, achterdeksel en uurwerk ring zijn in de ultrasoon reiniger geweest en het plexiglas heb ik geschuurd en gepolijst. Het horloge loopt mooi en mag weer gezien worden. Goed voor een 2e leven.
Ik dacht dat de 6 afgebroken was, maar na grondig bestuderen, blijkt het zo altijd geweest te zijn.
Het uurwerk is een mooie Unitas die prachtig loopt met een zeer gezonde amplitude.

25 likes

Mooie “sloop” is dat nu geworden :ok_hand: proficiat

1 like

Dank je Pierre

Vandaag mocht de Tollet weer eens los!
Die blauwe wijzers kreeg ik er even niet zo mooi op, dus maar tussen de bloemen gehangen voor wat kleur :wink:

25 likes

Alle horloges met kroontjes zijn gewoon toppers :wink:, deze Perona doet me erg denken aan die koele Velona´s uit de zelfde periode. Fine job!

2 likes