Mooie exemplaren hoor.
Weekend. Op internet vintage horloges kijken. Een mooie Eterna uit de begin jaren ‘40 om de pols. Genieten
Lekker zeg!
Ja, ik snap dat je deze draagt.
Mooi is ie.
De kast was oorspronkelijk verchroomd, maar dat was er al ver vanaf gesleten. Ben zelf met wat schuurpapier in de weer geweest, voor die mooie vintage messing look
Je laat slechts een deel van het artikel zien. De Telemeter is een andere schaal. Niet hetzelfde als de 1Km tachymeter zoals wij die het meest voorbij zien komen. De verschillen staan afgebeeld in het artikel:
…en nog wat Wiki-leesvoer over de tachymeter.
Haahhh! Kwam me bekend voor.
Blijkt zelfs dat ik al geabonneerd was.
Dus meneer is horloge liefhebber ook
Vanavond na het tomatenplantjes ompotten nog even gewisseld naar een ouwe rus
Heb ik toch alvast een beetje de goeie kleur in beeld

Zojuist nog een oude Timex schoongemaakt. Vooral het rekbandje was een gore verzameling van…we noemen het maar DNA. Na 2 rondes in mijn verwarmde ultrasoon reiniger, heb ik met de compressor het losgeweekte vuil eruit geblazen, en daarna nog eens een tijdje in de ultrasoon reiniger laten pruttelen. In de tussentijd heb ik de kast schoongemaakt en een nieuwe plexi geplaatst. Nu is het geheel weer draagbaar.
Ah dus die golfjes van de meeste moderne Seamasters zijn feitelijk een zwaar overtrokken hommage aan deze Timex…
Haha…het is volgens mij één van de laatste oude mechanische Timexen. Helaas niet meer de kwaliteit van eerdere modellen. Deze is gemaakt op de Filipijnen. De kast is gemaakt van zamac en de zinkpest zit er al een beetje in.
Alive and kicking again.
Deze frogwoman, bijgenaamd “Old Lady” door haar Engelse verkoper, liep niet lekker meer door. @vouwfietser Andre was zo aardig een check en servicebeurt te willen verzorgen. Na volledige demontage en schoonmaken/olie etc. Liep kale uurwerk weer prima. Om de pols werd amplitude laag en stopte weer na tijdje., melde André. Hij demonteerde hem opnieuw en verdacht een druk veer die wat plat was en niet goed tegen urenrad drukte. Na montage van nieuwe veer, is alles perfect in orde. Eerst maar eens lekker dragen.
Fijn! Dankjewel.