Welke vintage draag je vandaag? Deel III

:scream:

Niet voor de band, maar die prijs? :roll_eyes:

Koop dan liever de Dreffa van @septentrio met originele tropic.
Inclusief horloge voor deze prijs :stuck_out_tongue:

1 like

Inderdaad. Mooi hoor.

Vandaag een Kelton om. Dit uurwerk liep niet en hoewel het niet de bedoeling is dat je zo’n Timex uurwerk demonteert, heb ik het toch gedaan. Nu weet ik ook waarom het niet de bedoeling is dat deze uurwerken gedemonteerd worden, alhoewel…het demonteren is simpel. Drie schroeven los en je hebt een boel onderdelen los liggen. Het schoonmaken is hetzelfde als bij elk ander uurwerk, maar dan het monteren :neutral_face:.

Ik heb er ongeveer 4 uur over gedaan alvorens ik alle asjes in de daarvoor bestemde gaatjes had zitten. Maar de aanhouder wint zeggen ze wel eens en na die zenuwslopende uren werd mijn moeite beloond…de Timex begon weer te lopen. Vandaag dus om de pols en hij loopt nog vrij goed op tijd ook.
Het horloge is het wellicht niet waard om veel tijd aan te besteden, maar ik wilde eens kijken of het ook daadwerkelijk niet te doen is om zo’n uurwerk te monteren. Conclusie…het is te doen, maar je moet wel gek zijn om zoiets te proberen.
Ik heb niet de moeite genomen om de datum goed te zetten. Hij werkt wel gewoon.

17 likes

17 likes

hele leuke - gefeliciteerd met de aanwinst en inderdaad een prima bandaanzet voor leer ook!

Dikke like voor deze redding, kun je nagaan hoe vaak dit genre tijd-e-lijkjes weggegooid wordt. Leuke post en zowiezo een fraaie dial/hands combinatie imho

1 like

Deze Dugena Super, met name leuk door het uurwerkje. Een 33 jewel micro rotor, deze heeft Buren destijds oa gemaakt voor B&M.

24 likes

23 likes

Mooie Alpina, gezien de Radium lume denk ik eind jaren 50 of begin 60.

17 likes

TISSOT 27 B-1 time vandaag :smirk:


1958

19 likes

Mijn omega seamaster vandaag.

13 likes

Heuer 1563

20 likes

Een gigantische klok (het spijt me, dat ik dat woord gebruik) voor die tijd. De Piquerez kast (8-73) heeft een bandbreedte van 22mm en is 37mm breed en 41mm lang.
Afkomstig van de horlogemakersschool in Solothurn en binnenin zoemt een ESA 9162 stemvork

9 likes

Movement zegt toch veel over de ouderdom Martijn :ok_hand: :wink:

Net opgehaald van de horlogemaker en is weer tot leven gebracht. De Omega Seamaster Megaquartz 32Hz uit 1974

16 likes

Old Pole’y.

30 likes

Vanmiddag de citizen Eco gewisseld voor een klussenklok, en nu voor de avond nog even genieten van de zeer fraaie gang in de secondewijzer van deze Seiko EL-370.


16 stenen telde ik net in het interessante item van de watchguy, en dit mooie design loopt ook al weer richting de vijftig jaar.

10 likes

Nog een dagje die heerlijke Glycine Altus Compressor

14 likes

13 likes