Welke vintage draag je vandaag? Deel III

Nog steeds heel blij met deze!

22 likes

Een Hollander zowaar (denk ik ) en wat voor één ,daarom is dit het Beste Forum…:blush:

1 like

Mooi compliment van een echte liefhebber - dank Pierre!

1 like

27 likes

24 likes

Geboortje jaar Certina om de pols vandaag :+1:

13 likes

De polerouter vandaag.

36 likes

22 likes

27 likes

Ah da’s toevallig. Net een dames versie van 'n nieuwe batterij aan het voorzien :sunglasses:

9 likes

Leijona rocks!

27 likes

De Cordura vandaag. Dit is een merk van Sicura.

14 likes

Wat zit hierin, een Baumgartner automatische penanker?

De Hummer

27 likes

Daarom vandaag m’n beater uit de serie met dit eerste digitale uurwerk van Citizen, deze uit 1974
Schitterend uurwerk met (in dit specifieke uurwerk) een afwijking van 10 seconden (!) per jaar (gemeten, en in de praktijk inmiddels ervaren)
De display van dit uurwerk kan worden aan- en uitgeschakeld, terwijl het horloge doorloopt. Om stroom te besparen (uniek)

Edit:
Voor de puristen, mijzelf incluis. Omdat ik het weer even herbevestigd wou zien :slight_smile:

13 likes

Dan is het dus een Breitling! :wink: (sorry, kon het niet laten :slight_smile: )

Erg leuke diver! :+1:

1 like

Omega '38.

18 likes

Vandaag mijn Omega Constellation pie pan uit 1975 (gemaakt voor Japanse markt)

35 likes

Mooi hoor :ok_hand:
Waarin onderscheid deze zich van de westerse markt? De datumschijf?

2 likes

De ‘gewone’ pie pans werden tot (meen ik) 1969 gemaakt. Halverwege de 70’er jaren is er nog deze pie pan variant gemaakt die alleen in Japan verkocht is (168.0065). De dial is iets vlakker, heeft ander movement, kast is dunner en met name de layout (plaatsing van logo, Constellation, Omega merk, etc) is anders.
Dit is een leuk artikel over dit type.

4 likes