Welke vintage draag je vandaag? Deel III

Efficiency :smirk:

22 likes

De Tollet :sunglasses:

Met Venus Collumn Wheel 175

33 likes

Beetje slecht weer voor de oudjes - dus gewoon keuzeprobleem even uitstellen :smirk:

20 likes

20 likes

Op een perlon bandje omdat ik metaal niet zo leuk vind.

20 likes

Met dank aan @kwrodennl voor de Omega gesp!

30 likes

2e nieuwe aanwinst van eergisteren. Jaren 70 Marti.

25 likes

Perlon doorknippen en lijmen met secondenlijm = geen verwoesting van het achterdeksel een simpele en stevige oplossing :wink:

3 likes

Weer eens een vintage, sinds lang.

18 likes

Deze verdomde hobby ook :smirk:

38 likes

Zeer vervelend inderdaad zo’n hobby :crazy_face:

20 likes

Zelf zal ik niet zo snel vintage digitale horloges kopen, maar het blijft tof om de jouwe te zien voorbij komen :smiley::+1:. Leuk ding!

1 like

Die kast ziet er wel aardig goed uit! Mooi hoor. Wat is de diameter?

24 likes

Waarom niet? Er zijn ook wel mooie horloges met led of quartz met chips uit de jaren 70. Die zijn inmiddels ook vintage en gewoon digitaal, toch?

3 likes

Goede vraag. Als ik er over nadenk, is het meer dat mechanische horloges me erg aantrekken, dan dat digitale horloges me niet zouden bevallen :slight_smile: . In het verleden heb ik weleens overwogen een horloge van Ernst uit het blauwe te kopen, maar uiteindelijk (nog) niet daadwerkelijk gedaan.

2 likes

37mm. Is een Camaro 7220NT second execution met valjoux 72 :slight_smile:

3 likes

Ik zit heel soms ook wel naar digitale/quartz vintage horloges te kijken, maar de kans dat het kapot gaat en dan niet meer reparabel blijkt lijkt mij aanzienlijk groter dan bij mechanische horloges. Voor mij de reden om er maar niet aan te beginnen. :roll_eyes:

2 likes

Het probleem is dat ze vaak alleen te repareren zijn met een donor scherm of donor uurwerk als er iets stuk is. Een mechanisch horloge gaat met regelmatig onderhoud een heel leven mee maar de levenduur van een LCD is toch beperkt(er).

3 likes

Ook beperkt. Mechanische horloges (ook mijn voorkeur overigens) moeten ook onderdelen uit vervangen worden van donors. Gewoon een kwestie van gebruik. Leg je een elektronisch apparaat weg waar geen chemische componenten in zitten (lees; batterij, condensator en etc) blijft hij in net zo’n goede staat als een mechanisch horloge wat je ook netjes opbergd.

1 like