Efficiency
Perlon doorknippen en lijmen met secondenlijm = geen verwoesting van het achterdeksel een simpele en stevige oplossing
Zelf zal ik niet zo snel vintage digitale horloges kopen, maar het blijft tof om de jouwe te zien voorbij komen . Leuk ding!
Die kast ziet er wel aardig goed uit! Mooi hoor. Wat is de diameter?
Waarom niet? Er zijn ook wel mooie horloges met led of quartz met chips uit de jaren 70. Die zijn inmiddels ook vintage en gewoon digitaal, toch?
Goede vraag. Als ik er over nadenk, is het meer dat mechanische horloges me erg aantrekken, dan dat digitale horloges me niet zouden bevallen . In het verleden heb ik weleens overwogen een horloge van Ernst uit het blauwe te kopen, maar uiteindelijk (nog) niet daadwerkelijk gedaan.
37mm. Is een Camaro 7220NT second execution met valjoux 72
Ik zit heel soms ook wel naar digitale/quartz vintage horloges te kijken, maar de kans dat het kapot gaat en dan niet meer reparabel blijkt lijkt mij aanzienlijk groter dan bij mechanische horloges. Voor mij de reden om er maar niet aan te beginnen.
Het probleem is dat ze vaak alleen te repareren zijn met een donor scherm of donor uurwerk als er iets stuk is. Een mechanisch horloge gaat met regelmatig onderhoud een heel leven mee maar de levenduur van een LCD is toch beperkt(er).
Ook beperkt. Mechanische horloges (ook mijn voorkeur overigens) moeten ook onderdelen uit vervangen worden van donors. Gewoon een kwestie van gebruik. Leg je een elektronisch apparaat weg waar geen chemische componenten in zitten (lees; batterij, condensator en etc) blijft hij in net zo’n goede staat als een mechanisch horloge wat je ook netjes opbergd.