Een onderdeel van een mechanisch horloge is veel beter aan te komen dan een heel scherm of uurwerk van een LCD horloge. Los van het feit dat een as of tandwiel eventueel door een horlogemaker te repareren of fabricieren is.
Een LCD scherm wordt door verloop van tijd gewoon minder en kan gaan falen. De mechanische horloges die stil in mijn horlogedoos liggen hebben daar geen last van.
Hangt er van af. Lcd schermen verouderen ook zonder gebruik. Alhoewel ze vast langer mee gaan als ze in een droge donkere kast liggen. Er kunnen toch fouten in het scherm ontstaan door lekkages tussen de verschillende lagen.
De vroege quartz kristallen zijn gemaakt uit natuurlijk kwarts en handmatig per stuk afgeregeld door het toevoegen van andere materialen zoals kleine beetjes goud. Die kunnen door veroudering ver buiten de originele frequentie gaan werken waardoor het horloge af gaat wijken en stopt met lopen.
Dat klopt, maar dan heb je het ook over een chemisch component.
Anderzijds, de horlogemaker van nu is niet de horlogemaker van over 30 jaar, wanneer het misschien veel gewoner is om elektrische horloges te repareren.
Super staat zeg deze toch mijns inziens miskende Heuer en met leren racer bandje is die helemaal perfect ! - ik had mijn Camaro vroeger op zo’n Rodania bandje, maar dan de matte versie. Kwestie van smaak natuurlijk- zelf vind ik mat net een tikkeltje klassieker
Jij snapt dus inderdaad niet hoe google werkt. Jouw buurman krijgt dus niet per se dezelfde hits als jij met precies dezelfde zoekterm. Dat is geen probleem op een horlogeforum maar verklaart wel je reactie. Ik heb begin deze week 2 uur lopen googlen en uiteindelijk geperforeerd bandje gekocht bij strapsco zonder hoge verwachtingen.
Los van al dit gezever, hier moet je zijn voor topbandjes en zeer goede service
43 euro, prachtige ‘blinkende’ afwerking, en elke maat tapered erg mooi naar 16mm buckle (ja, ook de 22mm versies!).
Echt de vintage racing strap vibe, en bijna één op één wat Corfam in de jaren '70 aanleverde bij oa Heuer en Omega. Ik ben grote fan.