Welke vintage draag je vandaag? Deel III

Als ik jou was zou ik nog liever m’n bordeelslippers bakken en opeten dan die Conny verkopen! :joy: :mans_shoe: :fork_and_knife:

Thanks, die had ik nog niet gezien. Deze is mij wat te ver ‘heen’ en automatic zou leuk zijn. Het is maar even kijken wat realistisch is voor tussen de 1-1,2k.

Als je voor dat geld een goede 14766 vindt, dan kocht ik hem gisteren nog :crazy_face:
I wish!

p.s. ik wil dus of een 14766, of een 2852. Ik denk uitgerekend de duurste refs.

1 like

Jij vindt de dogleg-lugs niks he? :yum:

Omegaforums in de gaten houden. Maar zijn die refs zo veel kostbaarder dan bijv. mijn 167.005?

En had Andy niet een 2852 gekocht laatst?

1 like

Haha, ik moet curvessss hebben! :heart_eyes:

Ja, ik kijk dagelijks overal wel even rond. Ook op Ebay en Chrono heb ik zoekertjes uitstaan. Maar ik zie ze alleen boven de 2k of uit Zuid-Amerika of zo :stuck_out_tongue:

Ik weet niet precies hoe het zit of wat het prijspunt van de 167.005 is. Ik heb wel de indruk dat ik die wat vaker voorbij zie komen. Misschien zijn er minder gemaakt van die eerdere referenties?

Ja, en wat voor een!! @septentrio

Ik vind de kast van de 14766 nóg een stapje mooier vanwege die facet. Maar de 2852 heeft dan weer arrowhead markers. Keuzes hé.

12 likes

Hehe, ja leuk is dat. Prachtig horloge, en dan te koop in Afrika of Zuid-Amerika :joy:

Yes, die van Andy is heel nice. Geen enkele vorm van tritium op een Connie vind ik ook een hele dikke plus. Geen afbrokkelende lumen, en over 50 jaar ziet dat klokje er nog precies hetzelfde uit.

Niks tegen afbrokkelende lumen, maar op een dresser :sweat_smile:

Ben benieuwd waar je met de volgende meeting mee aan komt!
Met zowel een Connie als Tudor Oyster zit je goed iig.

1 like

15 likes

He @Jurtz een beetje stangen. Prachtige dingen he, die 6309’s :grinning:

15 likes

Ik vind dat het heel mooi kán zijn maar het risico bestaat dat het een minpunt wordt bij verminderde staat.

Inderdaad niet te hopen dat je het alleen met mijn persoonlijkheid moet doen :joy::thumbsup:

1 like

Hij bracht me op het idee nog even een avondwissel te doen haha

1 like

Nog even wat extra info. Je hebt de 14766 maar ook de 14381 en die zijn vrijwel identiek (met dezelfde soort facet), zeker van de voorkant gezien. Maar de 14766 is wat mij betreft de mooiste Connie vanwege de dunnere, elegantere kastpoten.

14766

14383

De 14766 schijnt echt een zeldzaam beestje te zijn (helaas). Bron:
https://omegaforums.net/threads/new-piepan-connie-purchased-on-ebay.7848/

7 likes

Zó lekker in het zonnetje deze😎

14 likes

En toch, ik heb al meerdere malen gedacht om hem te verkopen. Maar als ik hem dan weer om doe, is de twijfel gelijk weer weg :joy:

2 likes

Avondwissel naar de dikste klatser uit de collectie:

Ik ook niet. Op de foto schitterend, maar aan de pols toch steeds net niet.

18 likes

Sorry dames en heren maar ik ga tot op de bodem nu :joy:

Die referenties hierboven zijn (ok, relatief dan) zeldzaam als de neten omdat ze waarschijnlijk alleen met cal. 551 geproduceerd zijn. Enne:

‘’(…) throughout the sixties calendar Omega Constellations powered by calibres 561, 564 and 751 were produced in the hundreds of thousands (Calibre 561, for example, topping the one million mark) whereas the production of calibre 551 chronometers was a meagre 37,000 pieces in total.’’

The vast majority of calibre 551 movements appeared in cases 14381, 14766, 14900 and 167.005. The bulk of production was in the early 1960s, with 20,000 pieces being part of a larger unbroken production run of 100,000 chronometer grade movements in 1960. Simple maths tell us that overall numbers of the non-date calibre 551 in each model number are comparatively few when compared with calendar models of the period.’'
Bron: http://omega-constellation-collectors.blogspot.com/2012/07/uncommon-omega-constellation-monocoque.html

Voor zover ik begrijp is 167.005 daarna aangehouden en geüpgraded met cal. 561/564 terwijl 14381 en 14766 zijn uitgefaseerd. Daar bestaan er dus maar een paar duizend van?

Can we get a kenner in here? @BH_ @septentrio

3 likes

Dit is nerd shit Matthijs :wink: and i have to admit, i like it :joy:

1 like

Terwijl jij aan dat biertje zit, ben ik met je vrouw op stap :grin:.

4 likes

Wie weet, ooit. Je mag me altijd een PBtje sturen

1 like

Oudje van 1978, met tiptoetsen(!), bediend erg fijn!

14 likes

Mooier bestaat niet

31 likes

Goedemorgen en geniet van deze zonnige tijd

16 likes