Welke vintage draag je vandaag? Deel III

Of even op de houtkachel leggen :joy:

Een CITIZEN (natuurlijk…)

22 likes

Timex Viscount dresswatch uit 1971

14 likes

Dank. Ga ik proberen.

Wat een mooie seamaster. Schitterend.
Ik blijf ernaar kijken. Wauw.

21 likes

Dreffaatje

24 likes

Sinds kort echt die kastvormen gaan waarderen :star_struck:

1 like

Prachtig horloge! Eén van mijn favoriete vintage Citizens… Ook in zilver, oranje, two-tone oranje en zwart… Heb je de hele set? :wink:

trio met oranje en zwart. Set nog niet compleet dus :wink:

Die combinatie klinkt me bekend in de oren. Jammer dat we niet kunnen ruilen en 2 sets compleet kunnen maken… Zie jij kansen @WVE ?

13 likes

Een oude bekende van mij :+1::grin:

13 likes

WOW, je ziet ze niet elke dag Nils… Heb je die van jou van de hand gedaan? Ik denk niet dat het over hetzelfde horloge gaat, de mijne komt van een echte gebruiker en niet van een verzamelaar…:kissing_heart:

1 like

Thanks :+1:

Nee hoor deze heb ik nog steeds… vind de kastvorm en wijzers erg mooi :ok_hand:

@domega heeft trouwens ook zoiets maar dan kleiner ofzo en dat is ook een mooie :ok_hand: …Toen ik die van hem zag moest ik er ook één met unbreakable spring natuurlijk :grin::joy:

2 likes

In mijn geval is die Unbreakable Spring broken … :hugs: Ik heb het horloge recent defect gekocht. In gewoon Nederlands: de opwindveer is gebroken. Even in de voorraad kijken en ja! de 1,25 x 0,12 x 10 is nog in ruime mate beschikbaar! :wink:

Binnenkort gaat het horloge onder het mes voor een service en vervanging van de veer. Ik zal er een topic aan wijden, is denk ik leuk een leerzaam voor veel liefhebbers…

6 likes

Oh ja zeker doen :+1::grinning: …zo vaak zie je dat niet dat een Citizen vintage onder handen word genomen.

Deze 2 moeten ook nog eens een nieuw glaasje …de handwinder van Harry( Klokkengek) eens overgenomen en loopt goed maar die rare zwarte puntjes er niet uit gekregen met polywatch. Zelf niet zo handig om glaasjes te vervangen…


5 likes

Ik stuur je een PB…

1 like

Evening switch!
Sekonda (export Poljot) Strela uit 1966

23 likes

Dik hoor!

Oude Buler, penankertje dus lekkere rammelbak, maar loopt wel keurig op tijd.

Slechte foto, met iPhone en weinig licht.

15 likes