Welke vintage draag je vandaag? Deel IV

Cool zo’n dial met streepjeshemd :sunglasses:

1 like

Thursday I don’t care 'bout you, it’s Friday, I’m in love.

1 like

Absoluut!

:notes::notes: Saturday waaaaait, sunday always comes too late, but friday never hesitates! :notes::notes:

1 like


Toch maar eens op jacht naar een nieuw glaasje.

24 likes

Leuk maar ik denk toch dat ie weggaat…

13 likes

21 likes

erg mooi!!

1 like

Een Sputnik, uit de Eerste Horlogefabriek te Chistopol, tegenwoordig de fabrikant van Vostok.
Sputnik betekent kunstmaan en dit horloge is dus genoemd naar dieeerste kunstmaan uit 1957. Het satellietje zie je op zes uur op een schijfje ronddraaien, het bolletje van de satelliet is open en geeft de seconden weer.
Ook in de Sovjetunie was ruimtevaart populair, vandaar dit horloge

19 likes

Twee uur lid en gelijk met een replica strooien, klasse.
Dikke vlag erop.

Een mooie Rus is dat :ok_hand: met een verhaal erbij voor mij onbekend :innocent: (en voor velen denk ik )

11 likes

This topic is temporarily closed for 24 hours due to a large number of community flags.

Dit topic is na 24 uur automatisch geopend.

Vandaag de Dubois de hele dag :smirk:

Inside gesigneerde AS 1187

15 likes

18 likes

Vandaag deze binnen gekregen:

Met 2 Cetehor sterren op de achterkant:

17 likes

22 likes

Vandaag de volledig tegenovergestelde kant van het prestigieuze en kostbare geweld op dit forum . :wink::grin:
Mijn NA van gisteren een Ruhla uit de jaren 60-70 met het fameuze 24-31 kaliber.
Hahaha jongens wat een uitermate goedkoop en eenvoudig stukje techniek is dit.
Het is dat je het leert waarderen en in perspectief te zien door het stuk dat @Scudo ooit heeft geschreven.

Ik vond dat er zeker 1 Ruhla in mijn collectie moest zitten omdat het toch een belangrijk stuk historie vertegenwoordigd uit de na-oorlogse periode in de DDR.
Het 24-3X kaliber is natuurlijk daar in huis ontworpen om zo goedkoop mogelijk te zijn en het quarts geweld te trotseren. Mogelijk zou je kunnen stellen dat het misschien dus zelfs een manufacture is dat in de latere ontwikkelingen zelfs plastic onderdelen heeft gekregen (geweldig! :joy:).
En dan ga je dit stukje “goedkoop” (want eerlijk is eerlijk, dat is het) stiekem toch erg leuk vinden.
Draag het dus vandaag met trotsch!!! :grin:

26 likes

Leuk duikertje :+1:

Ik weet er verder weinig van, maar ik heb wel eens gelezen dat die Cetehor-‘keuring’ altijd door 3 sterren werd gemerkt? Weet jij meer?

Maar eens een beetje ruimte creëren in de projectenbak; Gisteravond deze geinige Helicon met Lorsa P75A kaliber afgemaakt. Verse service, nieuw glaasje en nieuwe kroon, vroemvroem, weer een klaar. :sweat_smile:

22 likes