Welke vintage draag je vandaag? Deel IV

De motor en het electroblok zijn veelal de problemen. Mechanisch gezien heb ik er een stel liggen als donor, dus als dat het was had ik graag voor je gekeken.

1 like

Eighties verantwoord deze Civiele Poljot Sturmanskie “US10SR”

18 likes

Ik denk deze…

17 likes

Ws. een van de vreemdste chronos in de verzameling.

Twee merken op de wijzerplaat. De kast, bezel, kroon en pushers zijn identiek aan de Yema Yachtingraf. En een wijzerplaat die overeenkomsten heeft met de Yema Rallye.

19 likes

HELIOS aan de pols,al zou Plivius meer van toepassing zijn :smirk:

1546633600524
AS 984 Ca.1940

21 likes

Lijkt of er eerst Dugena gestaan heeft. Het logo lijkt hier ook op. Een Duitser in plaats van een fransoos dan. In ieder geval een prachtige horloge

Er stond inderdaad eerst Dugena op de wijzerplaat :+1:

9 likes

Deze was snel weg een paar weken terug :wink:
Gekocht vanwege de vermoedelijke Yema-roots?
(leuke chrono, maar die chronowijzer ?)

Vandaag dit oude pareltje uit 1944-1947, dus ruim 70 jaar oud.

38 likes

Mooie leaf hands :sunflower:

1 like

Ik heb hem gekocht vanwege de looks en het grappige detail mbt de twee merknamen. Ik hou wel van aparte en minder vaak voorkomende horloges :grinning:

De overeenkomsten met de Yema chronos zijn een leuke bonus :+1:

En mbt de chronowijzer, ik vermoed dat deze wel origineel is bij dit exemplaar. Ik meen hem eerder al eens bij Dugena chrono’s gezien te hebben en het past ook wel bij de regatta aanduidingen in het rechtse subregister.

3 likes

dit is eentje waar “liefde op het eerste gezicht” van toepassing was bij mij :blush:
hier ben ik wel trots op :star_struck:

ben gelijk weer :heartbeat:

20 likes

Eindelijk hét werkje Klasse :heart_eyes_cat:

1 like

1937 Movado Curviplan in 18k geelgoud.

28 likes

11 likes

Je zou inderdaad eerder een rode sweep seconds hand verwachten. Desalnietemin een leuk exemplaar.

1 like

Zenith chronograph 1960s

38 likes

Enicar Star Jewels automatic

26 likes

King Seiko 4502-7010
Heb ‘m meestal op een cheapo ebay President-style bracelet, maar dat blauw leer is ook mooi.

15 likes

41 likes