De motor en het electroblok zijn veelal de problemen. Mechanisch gezien heb ik er een stel liggen als donor, dus als dat het was had ik graag voor je gekeken.
Ws. een van de vreemdste chronos in de verzameling.
Twee merken op de wijzerplaat. De kast, bezel, kroon en pushers zijn identiek aan de Yema Yachtingraf. En een wijzerplaat die overeenkomsten heeft met de Yema Rallye.
Lijkt of er eerst Dugena gestaan heeft. Het logo lijkt hier ook op. Een Duitser in plaats van een fransoos dan. In ieder geval een prachtige horloge
Deze was snel weg een paar weken terug
Gekocht vanwege de vermoedelijke Yema-roots?
(leuke chrono, maar die chronowijzer ?)
Mooie leaf hands
Ik heb hem gekocht vanwege de looks en het grappige detail mbt de twee merknamen. Ik hou wel van aparte en minder vaak voorkomende horloges
De overeenkomsten met de Yema chronos zijn een leuke bonus
En mbt de chronowijzer, ik vermoed dat deze wel origineel is bij dit exemplaar. Ik meen hem eerder al eens bij Dugena chrono’s gezien te hebben en het past ook wel bij de regatta aanduidingen in het rechtse subregister.
dit is eentje waar “liefde op het eerste gezicht” van toepassing was bij mij
hier ben ik wel trots op
ben gelijk weer
Eindelijk hét werkje Klasse
Je zou inderdaad eerder een rode sweep seconds hand verwachten. Desalnietemin een leuk exemplaar.
King Seiko 4502-7010
Heb ‘m meestal op een cheapo ebay President-style bracelet, maar dat blauw leer is ook mooi.