Pfffff…die k#t postnl …Maar toch binnen
…Stond op de app dat hij nog niet bij postnl in bezit was
…Veel plezier ermee
Ah, lag aan de foto. Die gesp is origineel (voor de eveneens originele bruine Tropic Star). Die Tropic Basket Weave (in principe geleverd met de rondere ‘duik-gesp’) heeft verkeerde keepers en of de band correct is kan ik op basis van de foto niet zien. Er zijn wel verschillende varianten. Zo heb ik 22 mm basket weave Tropics met een enkel en een dubbel ‘kraalrandje’. Heel typisch. Al met al kun je vooral aan het materiaal wel voelen of het een echte is.
Waarom denk je dat die Tropic Star niet klopt?
Vers uit Italië, nieuw. Niks vintage aan, ik denk zelfs dat het ding stof gaat aantrekken. Het materiaal voelt ook anders dan die 18mm ronde Tropic op mijn foto.
Gr. Roel
Stuur eens op? Word nu wel heel benieuwd, want zou echt een 1 op 1 kopie zijn. Ik heb de Tropic Star in zwart en blauw liggen, in 18 en 20 mm. Die 18 mm komen uit een grootverpakking uit een juwelierszaak in Canada en er zat zelfs een soort beschermende olie op.
Wil ze wel eens naast elkaar zien en (letterlijk) besnuffelen.
Ze voelen meestal wat harder dan de basket weave Tropics. De oudere modellen Basket Weave zijn weer wat zachter dan de latere modellen…
Stof aantrekken hoort niet. Als ie dat wél doet zit er of nog olie op (stinkt) of hij is inderdaad nep… Hoort in elk geval niet plakkerig aan te voelen.
Deze lijkt een oud type, maar randen zijn wel echt slecht afgewerkt.
Als jij er aan gesnuffeld zou hebben, kan ik 'm nooit meer dragen zonder dat beeld voor me te hebben
Als je weer eens in het Zuiden bent, staat een pot bier voor je klaar.
Een half jaar geleden was ik “ergens” en daar vertelden ze dat ze met oude mallen " nieuwe oude" banden zouden gaan maken. Ik hou van dit soort oude romantiek en daar waar ik toen was, die vermeldt het tegenwoordig erbij op zijn site.
Maar wat hij kan, kunnen anderen natuurlijk ook. Ik ben eens benieuwd wat er de komende jaren “NOS” op ons afkomt.
Gr. Roel
Lijkt wel gewoon metaal/messing?
Alleen de bezel is van metaal. De rest is kunststof
Lijkt heel erg op de Tissot Sideral uit die tijd
Apart
Die twee horen zeker in dit topic thuis
https://www.horlogeforum.nl/t/wat-is-jouw-tweeling-horloge/213192/83