Welke vintage draag je vandaag? Deel IV

38mm, is een accutron deep sea ref. 702 uit 1969 met stemvork caliber 218.

1 like

Erg cool en staat je goed. Altijd een zwakke plek gehad voor accutron’s.

1 like

41 likes

Mooie combinatie - bijna de kleur van die vintage bezel :sunglasses:

1 like

Nog even de bandrichting aan deze oude Lanco corrigeren (hoewel eigenlijk te smerig om nog om te doen).
Ik vat echt niet hoe iemand in al die jaren nooit gemerkt heeft dat zo´n leren model als deze een uitsparing heeft om de kroon makkelijker te gebruiken.

Zo - en nu mag die er wel af :sunglasses:

13 likes

Gaaf ding hoor. Temperatuurgeblauwde wijzers zo te zien, kwaliteit van weleer :grin:
Maar ik zou hem toch op een regulier bandje zetten.

1 like

Prachtig deze triple date chronograaf

1 like

En dan komt bij dit kunstlicht het blauw van de secondewijzer er niet eens uit - die knalt echt vol!

1 like

11 likes

Eterna Matic 3000 DeLuxe.

22 likes

Op dag drie :face_with_raised_eyebrow: een Chromen 45 tiger met aardig wat slee

FHF 175

23 likes

Super sunday

17 likes

Pim, dit vind ik wel een heel byzondere!
Wat is dat mooi hoe band en wp op elkaar aansluiten,
Please laat wat meer foto’s zien en wat is het verhaal achter deze Eterna?

1 like

Wat een leuk horloge! Kunststof kast?

1 like

Dank je wel! Leuk te horen dat je hem waardeert!

Naast dat het (natuurlijk) een typische Eterna automaat is met zijn vlakheid is hij 18k. Ik ben hem ergens vergelijkbaar tegengekomen maar nog niet in deze combi met de duiding DeLuxe. Vooralsnog weet ik nog niet wat deze toevoeging inhoudt helaas. Hoop daar nog achter te komen.

Het verhaal achter deze Eterna is dat mijn opa hem zichzelf ooit eens gegund heeft na een goede deal. Mijn vader heeft hem van hem geërfd en ik heb hem dan, tot mijn spijt veel te vroeg, 2 jaar geleden van hem gekregen in zijn laatste dagen.
Heb het altijd een mooi horloge gevonden en sinds ik meer weet van Eterna waardeer ik hem alleen maar meer.

Grappig genoeg ben ik door mijn speurtocht naar Eterna op dit forum gekomen waar ik nu dagelijks bijna alle topics langsloop. Mijn vrouw begint kriebels te krijgen van mijn aangezwengelde “mooiere” horlogeliefde en vreest, terecht, dat ik nu meer wil dan mijn gebruikelijke “lekkere klokken”. :wink:

Ik maak en plaats met plezier nog wat foto’s vandaag of in de komende dagen.

9 likes

Nog geen maand aan boord en nu al een mooie klok/horloge en een dito verhaal erbij.
Ik geniet er van en velen met mij.

Hoop dat je met veel plezier blijft lezen en genieten van dit forum.
Ik kijk uit naar jouw bijdragen.

Enjoy!

3 likes

Een heel fijne zondag gewenst.

16 likes

19 likes

Mooi ding! Leuke kleur ook.

Echt. Waarom wordt een reactie op iemand soms een normaal bericht wanneer je op iemand reageert…

Irritant.

2 likes

Archieffoto, maar het is deze

17 likes