Welke vintage draag je vandaag? Deel IV

Leuke toegift, zie:
http://www.omega-addict.com/reviews/bulova/

I quote “The only thing that I am left to say is that you should buy one if you haven’t got one already”.

Hier word ik vreselijk HEBBERIG van :heart_eyes:

Vandaag nog maar eens een andere Bifora. Ik blijk er twee te hebben, deze lag los in de lade, dus even een band er bij zoeken, want hij loopt als een zonnetje.
Uurwerk Bifora 130, circa 1965, sweeping second, 18.000 beats/uur.

20 likes

Ik krijg ineens trek in zeester :sunglasses:

31 likes

Maar wel een hartstikke leuk ding! Begin jaren '90? :slightly_smiling_face:

Hans man! Hij wordt steeds mooier die horloge collectie van jou! Complimenten! :ok_hand::slightly_smiling_face: Ik herinner mij nog goed toen je hier begon; je hebt een enorme ontwikkeling door gemaakt. Gaaf om te zien! :+1:

1 like

ja
gekregen van mijn vrouw
de wijzers bleken te “kwispelen” dus terug ermee
na 4 keer niet gerepareerd te zijn was de garantie voorbij
Zover de service van Twinkle juweliers, het kostte me enige moeite om beschaafd te blijven.

in de kast geflikkerd waar ik hem 26 jaar later weer tegenkwam.
inmiddels een leuk contact met Paul Van Zeeland die een eigen horlogemaker heeft en hem het probleem laten zien.
“oh te wijde lagerbusjes” zei 't ie, fix ik wel.

affijn
ik heb zelfs op het punt gestaan het ding op de treinrails te leggen ooit.

1 like

Hahaha… dat soort dingen ken ik ook… pure frustratie uit onmacht…:laughing::wink:

Wat ik mij afvraag: dat flipperen is een pracht hobby- waar ik in mijn jeugd in de Amsterdamse snack bars veelvuldig mee bezig was- maar ik weet nog hoe wij vroeger stonden te springen achter zo’n kast… Draag jij een mechanisch horloge als je aan de bak gaat!? :slightly_smiling_face:

Nee niet eens,
ik sta redelijk stil achter een kast trouwens want wil je echt winnen dan moet je je redelijk concentreren.

als je het leuk vindt kom je hier lekker eens je uitleven.
vanaf oktober is de boel weer open

2 likes

Gaan we zeker een keer doen Hans! :slightly_smiling_face: Toen je hier was hadden we het er al over. Is alweer een jaar geleden. Was gezellig! De tijd gaat hard man… Ik stuur je er tegen het einde van de zomer een PB over. :+1: Groet, Harry.

1 like

Dank je wel Harry, er is idd. wel heel veel gebeurd in de achterliggende twee jaar😀!
De Olympic handwinder is het horloge van m’n vader uit de vijftiger jaren.

1 like

Weer een thuiswerkdagje vandaag.

23 likes

Deze blijf ik prachtig vinden.

16 likes

Een Tijdloos model :ok_hand:

1954 advertentie

6 likes

Alweer een tijdje geleden dat ik hier iets gepost heb:

Seamaster chrono uit 1959.

32 likes

Deze Eterna was vandaag mee met Klokkengek op stap. Prima gezelschap! :+1::sunglasses:

Fijne avond gewenst! :slightly_smiling_face:

25 likes

Voor vanmiddag de Tissot :grin:

17 likes

Zeker!! Tof

17 likes