Een hele mooie collectie Hans.
Dank je wel Klaas, dit zijn m’n handwinders, momenteel ben ik aan het sparen om er nog een handwinder aan toe te kunnen voegen😀!
En heb je al een idee wat dat gaat worden.
Voor mij is m’n horlogeliefhebberij een paar jaar geleden begonnen door de Speedmasters (1969 en 1987) van een vriend van mij. In die tijd ben ik begonnen met het sparen voor een Speedmaster, maar kocht ik een Tissot Chronograaf als alternatief.
Telkens ben ik weer opnieuw begonnen met sparen, maar dan zag ik weer wat anders, hierdoor is m’n collectie horloges in de afgelopen jaren langzamerhand wel uitgebreid met o.a.
achtereenvolgens een Tissot Classic Dream, een Oris Big Crown, een Hamilton met kaliber 2895, een SKX007, twee Omega handwinders (zie foto) en nog een paar leuke aankopen.
Een keer was ik heel ver met m’n spaarpot voor een Speedmaster, maar toen kocht ik een blauwe Seamaster (SMPc). Dus moest het sparen weer van voren af beginnen. Nu wil ik proberen om toch het sparen door te zetten tot ik een Speedmaster Professional kan aanschaffen, dit gaat wel met een paar handicaps gepaard😀.
Ook overwoog ik eventueel een Speedmaster Reduced met Kaliber 3220, deze heeft een redelijk goed uitgebalanceerde dial. Maar een Moonwatch heeft toch wel mijn voorkeur.
Nu ben ik erg benieuwd of er een Speedy komt, of dat ik onderweg weer iets anders leuks tegenkom😀.
Ook is eventueel een vintage Speedmaster een optie.
Blijft heel erg mooi!
Wat een toppertje
Wat heb je toch een smaakvolle collectie!
Deze houden en die andere gewoon flipperen ️
Ik begrijp het dilemma dat er speelt, maar welke Omega het ook zal worden, het zijn alle drie prachtige horloges. Ik wens je veel geduld en succes bij je keuze en sterkte bij de opbouw van je spaarrekening en dat je de verleidingen die je onderweg tegen zult komen - er komen vast nog heel veel mooie horloges voorbij tot het zover is - zult kunnen weerstaan. Ik zal je daarom maar geen Hamilton handwinder adviseren.
Niet doen. De professional zal blijven trekken en ik ben bang dat dit voor spijt zal zorgen
Ik denk dat ruw zwart leer heel tof is bij de yema omdat de subdial dan nog harder eruit springt. Of zoals origineel op een zwarte tropic. Volgens mij is de yachtingraf zelfs nooit op staal geleverd?
Volgens mij is de Yachtingraf destijds idd niet op staal geleverd maar op een tropic
Ruw zwart leer heb ik geprobeerd, maar staal vind ik toch ook wel goed passen.
Waarom niet? @anon53420065NA kan toch gewoon een reduced proberen en dan eventueel later doorgroeien indien gewenst? Zoveel zul je nu ook weer niet verliezen op een reduced.
Hey Merijn. Prachtig zeg!
Klopt het dat ze batterijen slurpen vanwege de hoge frequentie?