Welke vintage draag je vandaag? Deel IV

Zo herkenbaar, sparen en zelfdiscipline is zo verschrikkelijk lastig als je de 500 a 1k euro passeert. Zoveel lekkers opeens in handbereik :scream::grin:.

1 like

Zo rond 21:00 de chique dresser like Eterna van de pols verwijderd en een patina gekwelde Zenith om de pols gevespt

20 likes

Dank je wel, idd. geloof ik ook dat ik met de reduced met bijvoorbeeld kaliber 3220 niet zo veel verlies zal hebben. Deze uitvoering vind ik heel fraai!

1 like

Ik, zei de gek, vind de reduced mooier dan de moonwatch :blush:

Maar ik zie het ook niet als een “goedkoop” alternatief voor de moonwatch maar als een Speedmaster op zich

1 like

Ja, zo moet je het gewoon bekijken, het is een keuze! De huidige aanschafprijs ligt nog altijd veel lager dan een Professional terwijl de nieuwprijzen veel minder ver uit elkaar lagen. Dat zie je nog steeds bij de automatische Speedmasters van 38 mm en de “Racing” van 49 mm, die kosten momenteel ongeveer hetzelfde als de professional. Dat ze meer in waarde zakken geldt v.a. de nieuwprijs gerekend, als je er nu een voor ongeveer € 1800,00 koopt, dan is de waardevermindering er dusval af.

1 like

Dat klopt, maar ik heb van geen van m’n “tussendoor” aankopen spijt. Als ik nu een Speedmaster Reduced 39 mm met kaliber 3220 koop dan zal ik daar echt van genieten en dan kan ik later altijd nog bekijken of ik hem alsnog inruil of verkoop. Met verkopen heb ik sowieso wel moeite omdat ik altijd erg hecht aan m’n horloges😂.

4 likes

Na heel wat winkeltjes te hebben bezocht in Japan, op zoek naar vintage horloges, dan toch eindelijk geslaagd in Osaka. Het moest uiteraard een SEIKO worden met Japanse datum. En eentje uit de 70’s.

Ben er blij mee. Mooi souvenir van een meer dan geslaagde trip.

21 likes

:four_leaf_clover:

1 like

Ik vind het wel meevallen. Denk om de 3/4 jaar een wissel. Je moet gewoon 10 van die batterijtjes in een keer bestellen. Het wisselen van een batterijtje kost 1 minuut werk omdat de kast niet openhoeft.
Cheers, TY

1 like

De super compressor vandaag :shark:

26 likes

Deze Seapearl Eyecatcher van 1955 :wink:

AR1010

21 likes

Bling maar wel classy. Mooi!! De dial layout is echt fraai ook.

1 like

Vandaag mijn nieuwe aanwinst Certina 14k met een 25-66 uurwerk handopwinder mooie aanvulling voor de 14k verzameling :wink:.

15 likes

Weer wat nieuwe ouwe meuk aan de collectie toegevoegd

11 likes

Jaren 80 Rus

7 likes

Leuke aanwinst hoor. Niet nog net uit de 60’s? :wink: Je kan nog eventueel opzoek naar de oranje secondewijzer om hem helemaal af te maken. :+1:

Komt uit maart 1970. En klopt, de oranje secondenwijzer staat inderdaad nog op het verlanglijstje :slight_smile:

1 like

Deze nogal zeldzame Oris ‘automatic-winder’ uit begin jaren 90 vandaag aan de pols. NĂ©t vintage naar mijn beoordeling, ook omdat hij van een authentiek merk is en al heel lang uit productie is. :slightly_smiling_face:

(Pssssst
 komt voor de liefhebber dit weekend beschikbaar in het blauwe gedeelte
:wink:slight_smile:

Heel fijne dag nog gewenst! :+1:

15 likes

Beetje kleur!

27 likes

Deze voor vandaag, nog een goedemiddag allemaal! :grinning:

17 likes