Just een 18 karaat chronograaf van Titus.
Dit is leuk thuiskomen van vakantie… Mooi pakketje van @septentrio thnx!. Nu wachten op een nieuw glas en pakkingen voor dit project.
️
Wat een schoonheid. Toch wel 1 van de mooiste LM’s imo!
Die kastvorm !!!
Linnen wijzerplaat !!!
Hmmm wat een beauty
Ik vind veel van de retro horloges erg mooi. Ik ben echter wat voorzichtig om horloges tweedehands te gaan kopen. Bijvoorbeeld omdat horloges wel eens samengesteld worden uit meerdere horloges. Of omdat ze onvakkundig zijn gerepareerd.
Groeten,
Sebastiaan.
Ohh die is ook mooi zeg.
Ik zie dat het een omega constellation is. Als ik dat opzoek kom ik wel zo veel horloges tegen. Is die constellation lijn heel erg uitgebreid?
Groeten,
Sebastiaan.
Mooi horloge zeg.
Gevonden in een kringloop winkel?
Normaal zijn die horloges toch onbetaalbaar?
Groeten,
Sebastiaan.
Dank je. Dit is één van twee op de wereld (dat wil zeggen op internet) geen info te vinden.
De waarde is dus 0 maar voor mij is hij onbetaalbaar.
Gevonden bij de Kringloopwinkel en vervolgens een volledige service bij de horlogemaker.
Er zit een uitstekend Frans caliber in dat zeer nauwkeurig loopt.
Als ik jou tips mag geven :
Koop een goedkope vintage, die je mooi vindt.
Vooral het laatste is belangrijk. Ik vind al mn horloges mooi.
Hou bij vintage rekening met servicekosten. Maar daarna, hopelijk, weer 10 jaar goed.
Hou ook rekening met kosten voor een nieuw horlogebandje. Een mooi bandje bepaalt mede de uitstraling van het horloge.
Let op: vintage horloges hebben vaak een kleinere diameter dan wat er in de winkel ligt.
Ik vind dit geen enkel probleem, maar dat is persoonlijk. Hangt ook van jouw polsomtrek af.
Let op : vintage horloges zijn bijna nooit waterdicht. Ik ben voorzichtiger met vintage dan met een nieuwe quartz.
Verder is vintage veel mooier en er is oneindig keus.
Als je bij goedkope en/of onbekende merken blijft, kan de kwaliteit net zo goed zijn als van topmerken.
Of alles origineel is, is bij dure merken belangrijker dan bij onbekende merken, en dan nog alleen als jij dit belangrijk vindt. Bij eventuele verkoop wordt dit weer relevant.
Ik heb een volledig samengesteld horloge wat ik prachtig vind, een van mn mooiste.
Dat is deze :
Let op : deze hobby is verslavend !
Het Cupillard caliber in de Stabilo handopwinder heeft een nauwkeurigheid van -4 seconden per dag, en dat is geweldig !
Het is een seiko 2220-0180 “chariot”
Heel cool deze! Lekker oranje haha!
Is deze solar powered ?
Zo lijkt het wel…
Nee, ESA 9162 stemvork.