De Eterna chrono uit ‘45 vandaag. Fijne dag!
Oi Oi @Pjotr1, als het woord aftroeven nog niet bestond zou je het hiermee kunnen doen.
Al eerder gezegd, maar deze IS SCHITTEREND!
Haha, dank. Aftroeven is gelukkig niet iets waar we ons in dit draadje mee bezig houden .
You are so right!
Ik ben voorzichtig opgestart met een grote opruiming ( ik bedoel dan GROTE OPRUIMING, wil meer dan 100 verkopen)
Maar ik ben geen handelaar, en ik merk dat elke keer als ik een selectie wil maken.
Sommige horloges, hoe goedkoop ook, geven zoveel plezier.
Daat heeft niets te maken met wat jij hebt (of iemand anders heeft) of showt.
En ook dus niet met waarde.
Heerlijke hobby, lastig ook soms.
HF geeft soms sturing of dompelt je onder in uiterste verwarring.
Nou dat ️
Las eens een keer ergens dat een horloge vintage genoemd kan worden na zo’n 20 jaar.
Dit horloge komt uit 2000 en is daarom bijna vintage.
Dat klinkt als een hele onderneming, zo’n grote opruiming… Veel succes! Ik merk dat de verwarring juist optreed op dit soort momenten, wanneer je het gevoel hebt dat er geselecteerd moet worden .
Overigens ben ik benieuwd wat in het blauwe gaat komen, want je hebt al wel een aantal pareltjes voorbij laten komen!
100 horloges verkopen? EBay!
Uh…nee hoor, laat ze maar lekker hier op HF blijven.
Hierover zal denk ik nooit verwarring komen. Blijft een van de favorieten (misschien wel de grootste, maar daarover is dan weer wel wat twijfel )
Schitterend horloge,mooie bijpassende band vind ik.
Dank je !
Couldn’t have said it better!
Juist deze vintage horloges wil ik niet op ebay.
Hier zitten liefhebbers, op eBay handelaren en gelukzoekers. (generaal gesproken)
Vintage is kwetsbaar, als er iets mee is wil ik bereikbaar zijn/in overleg kunnen gaan.
Liever een tientje minder vangen dan onduidelijkheid.
Liever een liefhebber, dan een handelaar blij maken.
Gewoon veel rondkijken hier op HF en vragen stellen (soms kun je ook gewoon iemand even een persoonlijk bericht sturen om wat meer te weten te komen over bepaalde zaken/horloges). Ik zou gewoon beginnen met een horloge hier op het horlogeforum op de horlogemarkt (het blauwe gedeelte noemen de meesten dat) te kopen. Begin met een horloge van 50-150 euro, daar kun je je geen enorme buil aan vallen en kun je al heel veel plezier aan hebben.
Ennuh, wij noemen de horloges hier in dit gedeelte vintage (elders op het forum noemen ze het ouwe meuk). Retro betekent “iets van nu, dat er uit ziet als iets van vroeger”. Vintage is hier volgens de officiële forumdefinitie een horloge van voor 1991, maar de meesten houden aan een horloge van >25 jaar oud.
Dat denk ik ook. Mooi uurwerk!
Mooi afgewerkt ook door Richard of in opdracht van Richard.