Calibre 853
Very nice, heb je er een foto van?
Helaas niet, en volkomen nono die ik ben ga ik hem zelf maar niet openen
Defydag!
Deze ladderband morgen op de post mijn kant op én een lokale uurwerkhersteller gevonden die binnenkort gaat kijken of er een mooi nieuw glaasje op kan.
Nu al prachtig, binnenkort nog mooier
Stijlvolle verkleuring van deze “blauwe” scuba.
@straoven Mijn Richard enkele dagen hier gepost zo moeten ze er altijd uitzien ,goede kast,achterdeksel bijna altijd gesigneerd en surplus mouvement Altijd Richard getekend
Verklaar u nader over het plakwerk
Zoals omega een “plakmerk” is als ze een lemania caliber in hun kast stoppen, met een wijzerplaat van de firma Singer. Valt dus wel mee volgens mij met Richard, ik heb er ook twee, mooie volstalen kasten, in die tijd (jaren dertig) erg bijzonder.
Dus Patek Philippe en Rolex waren ook gewoon plakmerken
Technisch gesproken wel ja voor ze eigen uurwerken gingen gebruiken of gewoon de fabrikant kochten (Rolex)
Hangt een beetje van je definitie van plakmerk af. Volgens mij worden daar toch meer de merken mee bedoeld die zelf helemaal niks maken maar alles elders laten produceren met hun eigen naam op de plaat.
Anders zijn vrijwel alle horlogemerken plakmerken. Bijna niemand maakt echt alles zelf.
In dat geval kunnen we zeggen dat lemania sinds 1932 ook onderdeel is van Omega (SIHH group) en zo is alles toch een beetje met elkaar verbonden in Zwitserland.
Op de vraag welke vintage zit vandaag om mijn pols.
Nog steeds mijn rommelmarkt-vondst van vorige weekend