Welke vintage draag je vandaag? Deel IV

Calibre 853

1 like

Very nice, heb je er een foto van?

1 like

Helaas niet, en volkomen nono die ik ben ga ik hem zelf maar niet openen :smile:

1 like

Defydag!

Deze ladderband morgen op de post mijn kant op én een lokale uurwerkhersteller gevonden die binnenkort gaat kijken of er een mooi nieuw glaasje op kan.
s-l400-2
Nu al prachtig, binnenkort nog mooier :blush:

19 likes

Deze voor de feestelijkheden van vanavond :smirk:

Movado 125 onder de kap 1946

32 likes

Vostok Amphibia Banana

20 likes

Stijlvolle verkleuring van deze “blauwe” scuba.

15 likes

Beginnen de dag goed met deze Omega seamaster de ville altijd weer een feestje :crazy_face:

18 likes

@straoven Mijn Richard enkele dagen hier gepost zo moeten ze er altijd uitzien ,goede kast,achterdeksel bijna altijd gesigneerd en surplus mouvement Altijd Richard getekend :smirk:
Verklaar u nader over het plakwerk :thinking:

1 like

Zoals omega een “plakmerk” is als ze een lemania caliber in hun kast stoppen, met een wijzerplaat van de firma Singer. Valt dus wel mee volgens mij met Richard, ik heb er ook twee, mooie volstalen kasten, in die tijd (jaren dertig) erg bijzonder.

3 likes

Dus Patek Philippe en Rolex waren ook gewoon plakmerken :wink:

1 like

24 likes

Technisch gesproken wel ja :smile: voor ze eigen uurwerken gingen gebruiken of gewoon de fabrikant kochten (Rolex)

3 likes

Hangt een beetje van je definitie van plakmerk af. Volgens mij worden daar toch meer de merken mee bedoeld die zelf helemaal niks maken maar alles elders laten produceren met hun eigen naam op de plaat.

Anders zijn vrijwel alle horlogemerken plakmerken. Bijna niemand maakt echt alles zelf.

4 likes

In dat geval kunnen we zeggen dat lemania sinds 1932 ook onderdeel is van Omega (SIHH group) :+1:en zo is alles toch een beetje met elkaar verbonden in Zwitserland.

1 like

Op de vraag welke vintage zit vandaag om mijn pols.
Nog steeds mijn rommelmarkt-vondst van vorige weekend :blush:

24 likes

Originele dans son jus vandaag :smirk:

27 B-1 in de boite

22 likes

38 likes

Exalt duiker :wink:

18 likes

Vandaag met in-house uurwerk.

23 likes