Welke vintage draag je vandaag? Deel IX

Dank je, en het is een Valjoux 22.

3 likes

En alweer een wissel :innocent:

Dit project ook afgerond. Net even lekker in de tuin die radium plaat en wijzers gemonteerd.

Niet voor de eigen collectie overigens. Deze is in principe al verkocht en gaat binnenkort op reis naar de VS.

29 likes

Nog groener heb ik niet.

23 likes

33 likes

Eentje met een patine om U tegen te zeggen :smirk:

22 likes

Ik hoop niet, dat hij ijsbergen tegen komt…

Wel mooie kleur groen!

1 like

Voor vanavond siert deze Enicar mijn pols…

17 likes

:sunglasses:

29 likes

Zo, die is snel binnen! :+1: Mooi op tijd voor deze zomerse dag.

1 like

23 likes

20 likes

Vandaag deze Ardath met Venus 210:

24 likes

Vintage Seiko uit mijn geboortejaar… Ben ik dan zelf ook vintage? Zo voel ik me wel na zo’n Koningsdag!

14 likes

Nog niet tropic vandaag maar toch :sunglasses:

20 likes

Kijk uit voor ijsklonten met deze Lex.
Of is deze wel waterproof
:ship::stuck_out_tongue_winking_eye::grin::+1:t3:

Wat is dat Wilco?

Mooie verdal hoor!

2 likes

De superlux kende ik nog niet, weet je toevallig een overzicht van Verdal en pronto horloge ergens?

1 like

Speling in verticale/axiale richting. Balans en tandwielen kunnen altijd wat op- en neer bewegen tussen de lagers aan beide zijden.
Maar in dit geval was die speling zo groot dat als je flink met je arm bewoog dat je de balans heen en weer hoorde klapperen. En dat is niet zo goed voor je tappen en lagerstenen :grimacing:

Corrigeren is bij een balans wat lastig, je moet gewoon de balanskloof verbuigen. Nu was die bij nader inzien ook niet al te recht, dus waarschijnlijk had er al eens iemand aan zitten buigen.
Eerste poging was te royaal, toen zat hij klem, poging of 3 later had ik een bevredigend resultaat :grin:

Dus nu geen geklapper meer bij armbewegingen, geeft toch een fijner gevoel :sweat_smile:

6 likes

18 likes