Welke vintage draag je vandaag? Deel IX

Weer een prachtige leuke marktplaats vondst uit een stapel (partij, de verkoper wilde gelukkig los verkopen)
Led horloges zijn meestal een “pain in the ass” -altijd issues-, maar het voor mij nog onbekende model sprak me erg aan (ondoorzichtbaar glas op de MP foto’s)

Het uurwerk heb ik kunnen repareren door wat heen en weer soldeerwerk uit een donor ( de door batterijlekkage vergane + en - contacten op de porcelijnen pcb, identiek 1 op 1)
Het uurwerkje is een Optel, 1975
Een van de mooiste LED modellen die ik heb gezien uit de mid 70’s

Het is vooral de ‘Swiss’ case/kast die me enorm aanspreekt; een tijdsloze uitstraling met haar 3 pushers, en een mooie geschroefde deksel (kwaliteit) Het heeft ook een donkere plating (dark chrome plating? Als iemand het weet, ik hoor het graag)
Het donkerrode glas laat, wanneer er veel licht op valt -zonnige dagen-, het uurwerk prachtig zien met al haar onderdelen.
Een moeilijk horloge om op de gevoelige plaat te zetten, maar hier een paar pogingen. Het glas is donker aan de pols. Het is bijna een topic, maar soit

22 likes

Ook nog eentje die werkt :star_struck:

Junghans rond 1920 heb hem wel moeten poetsen, was enorm vuil en liep nauwelijks meer, inmiddels zo fit als een hoentje.


20 likes

Goeiemorgen!
Vandaag deze mooie datejust uit '93!

15 likes

15 likes

Timex Linnen dial


Let op de wijzerplaat is fake!
Geen linnen gewoon geprint.

18 likes

Eentje uit de Tour De France serie vandaag… :smirk:

24 likes

Goedemorgen,

12 likes

Prima morgen

13 likes

Volop genieten van zulke klassieke wijzerplaat designs - zo oud en dan ook nog werkend! :hugs:
Dacht even dezelfde te hebben maar toch aardig wat verschil nu ik hem er eens bij heb gehaald :roll_eyes:

14 likes

@domega ook een mooi werkje hoor dat je daar hebt. Tja in duitsland zijn er veel te vinden en junghans had een enorme variatie in art deco wijzerplaatjes.
Prachtig stijltje!

1 like

23 likes

Stond deze niet gisteren nog op 2dehands? :stuck_out_tongue:
Cool ding.

1 like

Tja bijna 100 stuks momenteel … :cry:

2 likes

Wel een zeer mooie deze vind ik :smiling_face_with_three_hearts::+1:t3:

1 like

Huh? Aan het opruimen Pierre?

1 like

Zoals de processie van Echternach twee vooruit en een achteruit :joy:

3 likes

13 likes

Trek het je niet aan… Ik heb er in een jaar tijd ook op een 80 stuks gebracht… En ik zie het ook niet echt minder worden…

2 likes

12 likes