Welke vintage draag je vandaag? Deel IX

Misschien wel daarom :laughing:

Erg leuk horloge inderdaad. Hou daar ook wel van. Die submerken van weleer. Heeft dan toch de dure klasse overleeft in al die jaren.

1 like

Het is gehard staal, weet niet of dat hetzelfde is als tungsten?:thinking:

Ik heb deze gekocht van @Brodie :grin:, hij heeft er nog een te koop staan in het blauwe gedeelte, dus mocht je er ook een willen

1 like

Dat is precies de reden hoezo ik aan die oudjes blijf prullen. Ik heb een paar adresjes die me af en toe wat leuks gunnen. Het hoeft voor mij geen duur horloge te zijn. Al vind ik die ook soms in mijn rommelmarktdoosjes :wink:

1 like

Deze bedoel je? Verschil met tungsten en gehard is dat deze Certina eigenlijk een keramisch horloge is. En bij directe lichtinval wordt de reflectie ‘opgeslokt’ van zwart door de koolstof die erin verwerkt is.
Bij de Tissot hebben ze de toplaag gehard.

20 likes

Een likje polywatch later :grin:

34 likes

14 likes

Geweldige cijfers zeg!

1 like

Ja die is ook prachtig. Mooi sinister van kleur :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Geweldig resultaat. Ik hou van dat spul.
Heb wel eens geëxperimenteerd met andere polijstmiddelen, maar poly is the boss m.i.
En de omega is direct van een geheel andere (herstelde) klasse weer. Prachtig (een dieper krasje hier en daar mag nog best)

1 like

Ik bestel sowieso een nieuw Omega PZ5153 glaasje ervoor want ik krijg het niet helemaal goed met polywatch en heb graag een (bijna) perfect glas. Kastje blijft ‘as is’ ondanks schuurplekje op de lug rechts bovenaan. Werkje draait nog perfect. Dekselpakking gesmolten zoals vaak bij deze eerlijke barn finds :stuck_out_tongue:

Wijzerplaat en wijzers zijn zo goed als nieuw :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Ja, de cijfers zijn fantastisch en dé reden dat ik op dit horloge ben gevallen. Hij is eigenlijk een maatje te klein (denk 32mm) maar dat vergeef je hem meteen als je hem in het echt ziet :slight_smile:

1 like

Mijn eerste trench is een feit :boom:
Tissot uit c.a. 1935, cal. 13.

In een oude Tissot catalogus (thnx @wbcoupe) komen we ref. 109 tegen, dat lijkt hem te zijn inclusief de ‘carrure cannelee:slight_smile:

.
.
.
Leuk weetje, deze trench is op dit moment het oudste bekende ronde Tissot polshorloge met het klassieke logo. (gebaseerd op twee afzonderlijke Tissot archieven :sweat_smile:)

Hiervoor gebruikten ze nog dit logo, zoals ook afgebeeld in de catalogus.
image

Mijn horloge is dus één van de allereerste ronde polshorloges waarbij het bekende ‘klassieke’ logo is gebruikt.

image

34 likes

Wat een fantastisch mooie aanwinst!

3 likes

15 likes

wuk een verskil!

1 like

Drie oude Tissootjes liggen hier voor m’n neus om het luidst te tikken. vlnr omstreeks 1886, 1864 en 1867. De rechtse heb ik net binnen en die liep niet, maar dat bleek te komen doordat de uren- en minutenwijzer in elkaar gehaakt waren. Snel gefikst dus :innocent:

18 likes

Hier vandaag deze ws. jaren ‘50 Ardath Reefguard Denis Diver die het grootste deel van zijn radium in de loop der tijd verloren heeft.

17 likes

Snel deze nog voor de rest van de dag ongedaan, voordat vintage vrijdag weer ongemerkt voorbij is.

7 likes

dat is een mooie wijzerplaat :ok_hand: :smiley:

Vandaag deze Certina.

18 likes