Welke vintage draag je vandaag? Deel IX

Ah okay, daar had ik nog niet aan gedacht, bedankt! Dat zou ook kunnen inderdaad. Op welke manier moet ik 'm op de foto zetten om dat goed te kunnen zien?

27 likes

Is sowieso vrij lastig te zien doordat dat glas zo beschadigd is. Het lijkt er op dat de ring bij de blauwe pijl een spanring is, zou glanzend zilverkleurig moeten zijn.
Vervolgens lijkt het of er bij de rode pijl een spleet te zien is. Volgens mij zou de zilverkleurige ring breder moeten zijn zodat hij de spleet afdekt en de wijzerplaat niet naar voren kan bewegen.

Er zijn wel glaasjes met brede spanringen te koop voor als standaard te smal is.

2 likes

Enicar Ultrasonic van 1964.

27 likes

Lang niet gezien :+1:

2 likes

Zeer goed om te weten, bedankt! Die spleet is inderdaad aanwezig, onder andere hoeken wordt ie zelfs nog breder. Het zou mooi zijn als dat door een nieuw glaasje gefixt zou worden, dat scheelt ook weer onderdelen zoeken.
Bedankt voor het delen van je kennis, ik vind het interessant om er meer over te weten te komen!

1 like

Hier heb je zogenaamde “wide ring” glazen. Gezien de naam vermoed ik dat deze glazen een bredere ring hebben dan normaal en dus een grotere kans dat de spleet wordt afgedicht:

https://www.cousinsuk.com/product/wide-chrome-ringed-glass-atcb

3 likes

Wilko, U heeft een arendsoog. :wink:

1 like

Hier vandaag een Seawatch.

23 likes

Dank U :blush:
Ik ben gewend om potentiele problemen te spotten bij horloges die ik online wil kopen. Dat betekent meestal ook proberen te ontcijferen wat er achter die beschadigde glaasjes schuil gaat :sweat_smile:

2 likes

Zeer fraai.

1 like

Deze draag ik vandaag.

En deze is voor ons vintage liefhebbers. Een eerlijke vintage collectie met een focus op topkwaliteit van minder bekende merken:

12 likes

Terug op de blauwe struisvogel.

25 likes

Een tijdje geleden, dat ik deze Seiko 6319 om had. Mit Deutscher Tag :crazy_face: :smirk:

17 likes

:drooling_face::drooling_face::drooling_face::drooling_face::drooling_face::drooling_face::drooling_face::drooling_face::drooling_face::drooling_face:

1 like

21 likes

Weltrusten horlogeforum!

10 likes

31 likes

Zo dan. Die is wel heel gaaf.

21 likes