Hoi lex, de grijze laco wijzerplaat is gesigneerd op de achterzijde in 1944. Voor zover.ik kan zien ook orgineel passend. Het uurwerkje is inderdaad wat moderner dan de zwarte.
Ik weet dat laco deze uurwerken verlocht als jubileum uurwerk met inscripties.
Ik heb er verschillende gevonden in Duitsland.
De meeste zijn van 1943 tot 1955 die ik heb gezien.
De fancy lugs zijn echt wel laco huisstijl geworden.
Maar de oudere varianten vind ook veel mooier dan de naoorlogse.
Vandaar de keuze voor de 2 die ik zelf heb.
Dat is echt een oudje zo te zien. Van je overgrootvader? Wow!
Emaille wijzerplaat? Jammer van de verkleuringen bij de 1 en de 4-5. Daar zitten de pootjes onder denk ik? Altijd kritisch als zo’n klokje uit elkaar wordt gehaald voor bijv. een service. Even te veel buigen of wrikken en het emaille springt je om de oren…
Maar het blijft leuk zo’n klassieke plaat. De beschadigingen zijn gevolg van de vraatzucht van de Tandjes des Tijds…, het zij zo.
Trouwens, dat bandje… mwah, 't is dat jij 't mooi vind, maar ik zou er persoonlijk toch een strak, on-gestikt zwart of bruin bandje op zetten. Veel chiquer…
Met een mooi nieuw (plexy) glaasje kan ik je wel helpen.
Dat rammelen (als je bedoelt dat het uurwerk een beetje los zit) kun je vaak oplossen met een andere of aangepaste binnenring.
Ja, Wilco, dat past wel bij mij. Daarom hou ik ook zo van dat soort horloges…
Ik weet er trouwens weinig concreets over anders dan wat je op de foto ziet en dat het een handopwinder is - dus als iemand me meer kan vertellen houd ik me aanbevolen!
Van de overgrootvader van @Barrymans? Dan moet opa wel erg oud geworden zijn…
Maar iedereen kan zich vergissen natuurlijk. Met dat logo… ja dat geeft dan ook weer te denken. Misschien heeft Barrymans daar zelf een antwoord op?
Ja, als je dat vind… Voor de jeugd van tegenwoordig is iemand van 30+ al een Zombie.
Ik denk het wel! Die beschadigingen zitten overigens gelukkig in het glas, de plaat is nog ramstrak. Geen idee overigens hoe hij die erin gekregen heeft, de kast heeft nauwelijks een krasje.
Zeker! M’n ma vond het ook al niks haha. Lekker tacky is af en toe ook niet verkeerd
Dat zou heel tof zijn, graag! Ik zal je vandaag of morgen een pb sturen, dankjewel
Ik zal eens op zoek naar een binnenring, zoiets moet vast wel te vinden zijn.
Dat zou ook nog wel kunnen eigenlijk, misschien heb ik de verkeerde voorouder in gedachten. Ik ga het nog eens thuis navragen.
Deze pake is rond '80 ergens al overleden dus op zich zou vroege jaren 80 ook nog kunnen. Het is overigens een handwinder, maar dat is voor de rest ook alles wat ik er vanaf weet.
Geen idee eigenlijk, volgens mij niet, maar ook dat weet ik niet precies. Dat was nog ver voor mijn tijd, ik ben zelf nog maar een grutje van 24 haha. Ik heb het geluk dat mijn ouders ook nog jong zijn (zeker voor HF-begrippen ) dus gelukkig weten zij dat soort dingen vaak nog wel.
Let op …! … Airain in aanbieding.
Weet niet meer met wie ik het erover gehad heb, maar het moet in dit topic geweest zijn…
Naar aanleiding van mijn eigen Jacquet Droz die ik gekocht heb bij Nigloswatches @anon34385602 dus kwam ook die andere knaller aan bod, die Airain.
Omdat ze 6 maanden bestaan hebben ze een reeks aanbiedingen/prijsverlagingen.
Het zou ook wel eens kunnen dat het glaasje de oorzaak is van het rammelen. Het lijkt er een beetje op dat er een spanringglas met een te smalle spanring in zit. In dat geval zit het uurwerk niet goed ingeklemd.
Maar het is wat lastig te zien op de foto