Af en toe een quartz projectje is leuk
Dank voor het delen en veel plezier ermee
En de moeite van het schoonmaken waard - zeldzaam mooie bracelet voor een (semi) digitaal horloge. Over het algemeen zie je toch vaak een saaie en vooral goedkoop uitziende eenheidsworst - op deze ‘Seiko’ neef dus niet. Leuk topic weer Lex!
Leuk geschreven weer Lex! Als het op quartz aankomt heb ik wat meer met de modernere versies maar dat heeft vooral te maken met mijn gebrek aan vaardigheden en de wetenschap dat vintage quartz behoorlijk lastig kan zijn.
Het dichtst in de buurt kom ik met deze twee gelanceerd in respectievelijk 1985 en 1999
Wel 2 klasse quartzjes.
Zeker! Wat er precies in de Ebel zit weet ik (nog) niet. Voor zover ik heb kunnen nagaan is het een caliber dat ook door Cartier is gebruikt maar ik heb dat nooit bevestigd kunnen krijgen.
Mooi Jeroen! De Seiko is een klassieker en die Ebel is een beauty, hoewel nog wat jong voor dit draadje!
Dat dezelfde techniek ook in een Cartier zit verbaast me niks, als het om kwaliteit gaat is Ebel toch ook een hooggewaardeerd merk. Als ik moest kiezen tussen een Ebel en een Cartier quartz, zou ik het nog moeilijk vinden om te kiezen!
Die Ebel is zeker een Young timer. Hij is aan een batterijwissel toe (uitgesteld vanwege Corona), hopelijk leer Ik dan wat meer…
Laco uit 1944, ter ere van het 25 jarig werknemerschap geschinken aan de trouqe medewerker zegt ie aan de achterkant.
Broertje van de zwarte laco uit 1940.
De vorm, het cijferfont, de wijzers! Wat een opvallende gelijkenis. Alleen is de mijne met een stalen kast en een kale wijzerplaat; die van jou is met een gave , gemerkte wijzerplaat en een (rood) gouden kast. Zelfs de vorm van de kroontjes lijkt het zelfde.
Weet je welk uurwerk er in zit?
Openen Lex
Ok, dat is dus een heel ander uurwerk als de AS 960 in mijn exemplaar. Laco 420 = Durowe422 (volgens Ranfft).
Veel jonger dus ook. De Laco/Durowe is van 1950, de AS is uit de jaren 30. Een cylindergang uurwerk, ik geloof dat ze die echt niet meer maakten in de jaren 50. Die van jou heeft overigens ook al een anti-shock op de balans. Een veel moderner uurwerk dus. Des te opvallender de gelijkenis in het design van beide horloges. De zwarte is al echt anders, die heeft ook niet die typische kattenoren.
Ook met een Durowe motortje. Laco 526/Durowe 410. Wel weer ouder (alles volgens de wijze Herr Dr.)