Een bescheiden Seiko 5je vandaag.
Voor de liefhebbers van horlogeboeken, vandaag lagen deze twee boeken tekoop bij 2Switch in Elst (gld). Resp. 10 en 25 euro.
Dat lukt goed. Dat rood bruine bandje kleurt mooi bij de gelige plaat. Ik ben nooit fan van deze kleur… maar zo in deze combi is dat eigenlijk heel mooi.
Een beetje crosspost, dus maar even andere foto’s gemaakt. Voor wat meer stijl op deze avond.
Seiko Crown J15003 uit 1963
Mooie band ook, echt croco?
Yes Sir! Zat bij een lot bandjes, die ik ooit van @BG1 heb overgenomen, en past erg goed op dit horloge.
Er zit wel een soort van historie achter deze horloges, want die hebben aan de wieg gestaan van de huidige Grand Seiko’s. Het 560 uurwerk werd de basis, waarop de eerste GS gebouwd werd. Ik vind dit een van de meest ongewaardeerde modellen van Seiko, terwijl het een prachtig horloge is. En na al die jaren lopen deze uurwerkjes nog steeds als een tank.
Dus dit horloge verdient wel een mooi bandje.
Dat heb ik met deze, waarmee GS nieuw leven werd ingeblazen.
Zo’n croco zou hier ook fraai op staan ware het niet dat de band geïntegreerd in de kast zit.
In ieder geval geen tekort aan vitamine H(orloges)
Dus gewoon wat meer in de zon gaan zitten, kan ook prima met dit zomerse weer. En dan natuurlijk met die mooie Verdal om…